Kropan kuuntelemista, iho-ongelmia, puntteilua ja juoksukilpailua!

Heipähei, hyvää iltaa, Luppakorva seikkailee taas.. ;D
Koska mulla ei ollut nyt viime sunnuntaina megapostauspäivää, niin se tulee nyt sitten tässä.. Paljon asiaa tänään.
Eilen oli ihana fiilis kun pääsi taas treenaamaan viikonlopun jälkeen. Kyllä mä kuulkaa sanon teille, että sanottiin mua sitten miehen näköiseks, salipirkoks tai miksikä tahansa, niin mä rakastan treenata salilla ja siis ylipäätään treenata missä vaan! URHEILLA!! Miten helvetisti parempi olo mulla on niin henkisesti kuin fyysisestikin kun mä saan treenata ja oon pirtee, kun että makaisin krapulassa kotona.
Siksipä viime lauantain juhlinta saa olla taas hetkeen ainokainen. Katsotaan josko vappuna sitten, tai onko sitä pakko silloinkaan?! Sen näkee sitten.
Mutta sitten eiliseen päivään. Mä kävin töiden jälkeen treenaamassa salilla ojentajat ja rinnan. Nii ja mulla oli päällä uus body! Eiks oo siisti?! H&M:stä löysin ja on niin hieno!!
Treenaamaan JEE!! 🙂
Salilla tosiaan tein ojentajaa ja rintaa. En jaksa nyt luetella treenin sisältöä, kertokoon ”muutama” kuva tarinaa puolestani. Rintaliikkeistä ei oo kyllä yhtään kuvaa.. ;D Sekä rinnan, että ojentajan tein näköjään tarpeeksi isoilla painoilla, koska nyt on lihakset juntturassa, sillai ihanasti.. 😉
 Kickbackeja käsipainoilla
 Ojentajaa kahvakuulalla ja TRX:llä
Sitten vähän erilaisia kylkiliikkeitä TRX:llä…
Alkuasento
 Vatsalihasten ja kylkien avulla ylös ja kierto toiselle puolelle -> takas alas ja toinen kylki..
Lantion pitäis pysyä koko ajan mahd. suoraan eteenpäin ja käsillä ei sais kauheesti auttaa.
Toinen liike vielä enemmän kyljille, TRX-nauha pään päällä ja molemmilla käsillä ote siitä.
(nyt mulla kahdelta eri puolelta nää kuvat, mutta siis samaa puolta aina kerraallaan juntataan ylös alas)
 Alkuasento
Alkuasennosta lähetään tiputtamaan alempaa kylkeä lattiaa kohti ja sieltä sitten ylemmän kyljen lihaksilla veto takaisin ylös.
Tiputus (saa mennä alemmaksikin.. ;D )
Väliin sitten vielä vähän ojentajadippejä, kädet boxilla ja jalat pallolla.
Ja treenin loppuun vielä keskivartaloa pallolla.
Alotusasennossa keskivartalo tiukkana, napa selkärangassa
 Vedä jalkoja vatsan alle ja samalla nosta lantiota ylöspäin (helpompi versio ilman lantion nostoa)
Loppuasennosta lähdet taas palauttamaan rauhallisesti jalkoja takaisin suoriksi.
Vikana liikkeenä jalkojen heitto kohti kattoa. Tarkoitus on päästä mahd. suoraan asentoon.
Kroppa yläasennossa irti pallosta, pakarat tiukkana ja alaselkä työssä.
 Aloitusasento
Loppuasento
Ja video kyseisestä liikkeestä:
Treenin jälkeen ihana fiilis ja ojentaja pumpissa. 😀

Sitten seuraavaan aiheeseen, nimittäin mun kukkivaan ihooni. Auttakaahan nyt naista mäessä. Mä en tiedä mitä tää on, mutta jos teillä on samanlaisia kokenuksia, niin kertokaa! Mä meinaan kyllä mennä allergiatesteihin jossain välissä, mutta ennen sitä toki vähän katselen josko jonkin ruoka-aineen poisjättäminen auttaisi. (nää kuvat on inhottavia…)
 Ja näitä näppyjä on siis naamassa, kädessä, rinnassa.. Ei paljoa, mutta muutamia. Ei oo kivaa. 🙁
Onneks on meikkivoide ja peitepuikko..
Viikonlopun aikana tuli syötyä huonosti ja sitten vielä muutama alkoholiannos päälle, niin toki silläkin on osuutensa tuohon ihoon, mutta kun tää kukkiminen on jatkunut jo kauemmin.. 
Ihanaa oli eilen syödä iltapalaksi rahkaa! Mä oikeesti ihan odotin sitä!! 😀 Epäterveelliset ruuat viikonloppuna ja sitten eilen illalla rahkaa ja hedelmiä, oi että kun oli hyvää!!!
Tänään mä pidän välipäivän. Mun oli tarkoitus mennä salille ja lenkille, mutta mä oon jostain syystä ihan älyttömän väsynyt tänään. Joten kuuntelen oloani ja meen salille ja lenkille vasta huomenna. Mihinkäs tässä olis kiire? Valmiissa maailmassa? ;D Ja kuten täällä ollaan aiemminkin keskustelu, niin eikö se niin mene, että kroppa kertoo silloin kun se on väsynyt ja sitä pitää kuunnella!?
 Väsynyt valmentaja
Sitten tämän päivän viimeiseen aiheeseen. Eli ExtremeRun:ia koskee seuraava asia. Mä lähden Lorna Janen tiimissä juoksemaan ExtremeRunin toukokuussa. Nyt yhdellä on mahdollisuus päästä mukaan tohon tiimiin. Käy kattomassa osallistumisohjeet TÄSTÄ LINKISTÄ ja ehkä pääset mukaan meiän tiimiin!! 🙂
 Nyt tää tytsy menee lämmittämään lounasta ja sitten jatkuu työpäivä iltaan asti.
Iloista tiistain jatkoa teille!!
ps.s Yritän ehtiä tässä tänään ja huomenna vastaamaan teiän kommentteihin. 
Vähän viiveellä tulee, mutta kaikkiin kyllä vastaan!!
pus
 PT:n välitunti tänään.. 😉
Monna

Olen pienen tyttölapsen ja kahden koiran äiti, personal trainer, vaimo, bloggaaja ja yksityisyrittäjä. Rakastan rauhallisia koti-iltoja perheeni kesken. Rakastan treenaamista ja työtäni. Olen korkealentoinen ja iloinen persoona. Haluan jakaa iloa ja hyvyyttä.

47 vastausta artikkeliin “Kropan kuuntelemista, iho-ongelmia, puntteilua ja juoksukilpailua!”

  1. Tämä blogi on mielettömän inspiroiva! Olen saanut täältä paljon hyviä vinkkejä omaan treenaamiseen, kiitos siitä. 🙂

  2. Toi kukkimisongelma on täälläkin, raah! Jonkun verran ehdottelevat netissä vehnätöntä/kokonaan viljatonta ruokavaliota tai -kääk- maidotonta. Ehkä ensimmäistä voisi kokeilla, mutta rakkaani rahka ja raejuusto… Eih, luopuminen tuntuu liian rankalta.

    • Joo toi vehnätön on nyt kyllä yks mitä mun pitää testata. Toisaalta syön tosi vähävehnäistä jo nyt, ehkä sit viljaton.. Rahkasta en luovu!! 😀

  3. Kylmäpuristetun kookosöljyn lisääminen ruokavalioon auttaa iho-ongelmiin! Itsellä ainakin toimii loistavasti, 1 rkl aamulla, päivällä ja illalla. Edistää aineenvaihduntaa poistaen kuona-aineita ja kosteuttaa sisäisesti, mulla ainakin näppylät johtuu selkeesti miun pintakuivasta sekaihosta, johon paksut voiteet ei pure vaan tukkii ihohuokosia aiheuttaen mustapäitä 🙁 Jos unohtuu parina päivänä vaikka reissussa ollessa ottaa kookosöljyä, niin heti puskee näppylää, mutta kun taas syönnin aloittaa, niin paranee jo syntyneetkin näpyt nopeammin!

    • Kiitos vinkistä Nella! Mä oon käyttänyt tota välillä ihorasvana ja sekin on auttanut, eli pitääpä ottaa taas käyttöön! 🙂

  4. Tuohon kukkimiseen, itselläni se liittyi tähän ilmiöön..”Liikunnan aikana hypotalamus, aivolisäke ja lisämunuaisten kuorikerros aktivoituvat. Niistä erittyy ACTH-, kortisoli- ja beetaendorfiini -hormoneja. Kortisoli on stressihormoni, ja ACTH eli kortikotropiini säätelee hydrokortisonin määrää. Hydrokortisoni edistää rasvan palamista ja lihasten kasvua.Liikunta vähentää munasarjoja ja kiveksiä stimuloivan hormonin määrää elimistössä. Seuraa oireyhtymä, jossa kuukautiskierto keskeytyy. Sitä esiintyy kilpaurheilun tasolla. Neljän perättäisen treenipäivän jälkeen hormonitaso alkaa pudota.” Lähde: http://www.city.fi/artikkeli/Urheiluhullut/898/ Eli menkat jäi pois, iho kukki, enkä edes treenannut kilpatasolla vaan ”perus” treeni päivässä

    • Kiitos hyvästä vinkistä! Ja luenpa myös tuon linkin.Kuukautiskierto mulla kyllä ihan normi. 🙂

  5. Ystäväni kanssa juuri mietittiin samaa, Hän oli jostain kuullut että kalanmaksaöljy saattaa aiheuttaa ”aknea” iholla. Kokeilumielessä hän lopetti öljyn syönnin ja iho rauhoittui. Kuulema juurikin Möllerin kapselit aiheuttavat näppyjä iholla todennäköisesti syystä että tavat on tuhdimpaa. Itse lopetin myös kapselit ja näyttäisi että iho toden totta rauhoittuu.Aiheesta tuntuu olevan keskustelua myös netissä. http://keskustelu.plaza.fi/ellit/muoti-ja-kauneus/sensuelli/1848571/kalaoljykapselit-ja-ihon-reagointi/Alexandra (:

    • Kiitos Alexandra vinkistä! 🙂 Mä en syö kalanmaksaöljyä, en kapseleina enkä öljynä. Oon tosiaan niistä lukenut aika paljon kaikenlaista, ni on parempi syödä ihan puhdasta kalaa vaan. 😀

  6. Mielenkiinnosta kyselen useasta paikasta samaa asiaa. Miten sä neuvot asiakastasi syömään ennen treeniä, jos treenaa aamuisin 05.30 ja nousee sängystä vähän ennen viittä.. En oo ite löytäny vielä sellasta hyvää settiä ja ”nopeat” hiilarit olis kuulema pahasta (tähän mennessä oon usein ottanu lasin maitoa + banaanin). Olisko jakaa vinkkejä? 🙂

    • No mä neuvoisin juomaan lasin pari vettä ja syömään banaanin. Se sulaa aika pian ja saat siitä energiaa. Maitolasikin ok, mutta ensin lasillinen vettä. 🙂

  7. onko toi body niinku string mallinen takaa ?? vai näkyykö siitä pahasti rajat ? kivan näkönen 🙂

  8. Entisenä (ja välillä myös nykyisenä) meganäppynaamana neuvoisin, että hetipaikalla ihotautilääkärin vastaanotolle. Itse liian kauan luin keskustelupalstoja, blogeja jne ja kokeilin kaikkia konsteja. Lääkäriltä tuli 2kk lääkekuuri ja neuvoja, ja iho parantui jo kahdessa viikossa. Ei kannata liian kauan pohtia asioita itsekseen, siitä muistutuksena mulla on muutama näppyarpi naamassa.

    • Nii, se on ihan totta. Ihotautilääkäri vaan on aikas kallis, mutta menen piakkoin jos ei iho yhtään rauhotu. 🙂

  9. En ookkaan tainnut kommentoida koskaan ennen..mut nyt kommentoin! 🙂 Mulla auttoi ihon kukkimiseen kaikkien kosteusvoiteiden, puhdistusaineiden, suihkugeelien yms. vaihto luonnonmukaisiin tuotteisiin ja itse käytän tällä ME:n (Marja Entrich) tuotteita. Mulla iho-ongelmat alkoivat oikeastaan samalla kun aloin treenaamaan tavoitteellisemmin ja huomattavasti useammin, uskonkin että ihoni oli kaikista ”myrkyistä” niin tukossa että kaikki se p*ska tuli ulos sieltä mistä pääsi näppyjen muodossa. Muistan lukeneebi myös, että (anteeksi ihana ilmaisu 😀 ) kaks kolmasosaa tulee ulos peräpäästä ja yks kolmasosa kaikesta ihon läpi… Tämän mielessä pitäen vaihdoin ME:n tuotteisiin ja ihoni alkoi muutaman kuukauden päästä ihan selkeästi puhdistumaan ja tällä hetkellä en tarvitse meikkivoidetta ollenkaan, pieni sipaisu puuteria riittää. 🙂 Voit siis uskoa, että suosittelen lämpimästi!! 🙂

    • Joo mä oon kanssa miettinyt just tota ”myrkkyhommaa” ja että se tulee ulos näppyjen muodossa. Kiitos tosi paljon ME:n tuotevinkeistä!! Otan noista kyllä selvää! 🙂

  10. Iho-ongelmaa lähtisin itse hoitamaan juuri aikaisemmin mainitun öljyn lisäämisellä! Suosisin luomuöljyjä. Kookos- tahi kalaöljyä, ja onhan näitä vehnänalkioöljyjä ym… 🙂 Möllerintuplassa iho reagoi negatiivisesti luultavammin kapselointiaineeseen kun itse öljyyn.Kun iho on pahasti näpyillään niin lakanat ja pyyheliinat vaihtaisin pari kertaa viikkoon ja meikkisiveltimet ja puuteri-vipat pesisin päivittäin. Missään nimessä nyt ei pitäisi käyttää liian napakasti peseviä putsaus tuotteita vaan hellävaraisia ja kasvovoiteen tulisi olla rauhoittava ja kosteuttava.Toivottavasti iho rauhoittuu, on ikävää kun yrittää pitää itsestään huolta mutta nahka ei aina kestä perässä! 😀 Aurinkoista kevättä ja kiitos mahtavasta blogista! 🙂

    • Jees, pitää tosiaan ottaa tuo kookosöljy takaisin käyttöön ja mölleriä en oo koskaan syönyt enkä syö. :DEhkä hiukan on ärysttänyt lisää ehkä se, että oon just käyttänyt hätäpäissäni nyt todella puhdistavia ja kuorivia aineita, että lähtis p*ska pois. Mutta tyydyn nyt hellävarasempiin juttuihin. 🙂

  11. Kiitos Monna ihanasta blogista! Olen lukenut sun menoa ja meininkiä jo jonkun aikaa, harva osaa kirjoittaa yhtä elävästi ja energisesti kuin sinä :)Aion jatkossakin seurata sun treenejä ja kokeilla joitakin juttuja myös omassa treenissäni. Kaikkea hyvää sulle! 🙂

  12. Mulla on poskien alapuolella ihan hirveät finnit jotka ei meinaa lähteä millään. Sokerin heivasin lukottamatta pieniä sortumisia. Itselleni oli ihan uutta että Möllerin tabut saattaa aiheuttaa tuollaista,niitähän mä syön kaksi päivässä,pitääkin koittaa olla ilman.PS:Ja miehen näköistä susta ei saa tekemälläkään:D

    • Joo mä oon tosiaan lukenut noista Möllerin huonoista vaikutuksista aiemmin. :/Leuan alueella olevat näpyt on kuulemma hormonaalisia, näin sanoi mun yks kosmetologiystävä. 🙂

  13. Tappelin itse lähes vuoden hyvin samanlaisen ongelman kanssa. Testailin erilaista kosmetiikkaa ja ruokavalioita lääkkeeksi kunnes kyllästyin, marssin lääkäriin ja sain yllätyksekseni heti antibioottikuurin (Oricyclin). Muutamassa päivässä huomasin pientä muutosta ja kuukaudessa näpyt oli rauhottunu, kokonaan poistui kolmessa kuukaudessa. Jälkeenpäin mietin että miksi ihmeessä en mennyt aiemmin lääkäriin! Jotenkin ajattelin että lääkkeita saa vain ”oikeaan” ”pahaan” akneen, eikä paikallisiin, poskipäihin ja suun ympärille keskittyviin näppyihin. Ilmeisesti kuitenkin ongelman päästyä tietylle asteelle se tarvii ton antibiootin rauhoittuakseen, samalla ohessa ja tilanteen parannuttua voi testailla ruokavaliota ja kosmetiikkaa jotta vaiva ei uusiudu. Rohkeasti lääkäriin siis jos tilanne vaivaa, yleislääkärikin saattaa riittää!

    • Kiitos paljon kommentista Apostoli! 🙂 Kyllä se varmaan niin on, että piakkoin pitää sinne lääkäriin marssia jos ei kohta rauhotu. 🙁

  14. Samaa ongelmaa täälläkin, nyt kokeilen olla ilman kreatiinia ja jos ei auta, ni maustamatonta heraa (nyt suklaa). Ja myös solarium auttaa mulla. :DMulla oli muutakin asiaa, nimittäin oon lukenu sun blogia jo aika pitkään ja pitkään myös miettinyt oman blogin perustamista. Oon lukenut muutamia blogeja säännöllisesti ja haluan sanoa että näiden parin muun blogikirjoittajan ohella sinä Monna olet yksi suurimmista syistä siihen että ”uskalsin” aloittaa oman blogin kirjoittamisen ja oon saanu sulta siihen motivaatiota. 🙂 Kiitos! Oot hurjan positiivinen ihminen ja mahtava roolimalli!

    • Solkkuun taas tänään! 😉 Jee!Kreatiinia en syö.Ihanaa, kiitos Mari! Mahtavaa jos oon saanut tuollaisen blogi-innostuksen sulle ja motivoinut osaltani! 🙂

  15. Tuo TRX-treeni muoto kiinnostaa. Voisitko joskus tehdä siitä vinkkivideo postausken?Katja

  16. Ei oo mihinkään kiire valamiissa mualimassa 🙂 Ja kun valmiikshan myö ei tulla koskaan, niin eikös tässä oo koko loppuelämä aikoo muutennii ;)Halaus <3

    • Ei oo ei! 🙂 Ja ei tosiaan koskaan kyllä tulla valmiiks, sithän ois ihan tylsää jos niin kävis. :Dpus <3

  17. Hei! Yhtenä vaihtoehona tähän monien jo-kommentoineiden jatkoksi ehdottaisin ihon kukkimiseen proteiinilisiä? Ainakin soijaproteiini voi lisätä iho-ongelmia niihin taipuvaisilla ja tuttavalle kävi juuri niin. Jos olet hiljattain lisännyt reippaasti proteiinin saantia tai vaihtanut proteiinilisävalmistetta, niin kannattaa kokeilla toista? Tuttava vaihtoi soijaproteiinin heraan ja ihon kunto parani 🙂 toivottavasti löydät ongelmanaiheuttajan!

    • Heip! Soijaproteiinia syön n.kerran kuussa. Ja herankin oon vaihtanut laadukkaampaan heraan lähiaikoina. :(Mutta toivotaan nyt että jostain syy löytyisi.Kiitos vinkeistä! 🙂

  18. Hei Monna!Sulla on ihana blogi, oon jäänyt aivan koukkuun <3 Tarkistan useammankin kerran päivässä, ootko jo päivittänyt uutta tekstiä 😀 Olis mielenkiintoista lukea sun päivän ruokamääristä ja kokonaistreenimääristä, varsinkin ruokailujen ajoittamisesta/määristä treeneihin nähden 🙂

    • Heippa ja kiitos! :)Voin tehdä tuon tyyppisen postauksen ihan tässä lähiaikoina! 🙂

  19. Heheeei Monnanen! Mä henkilökohtaisesti suosittelen kyllä laadukkaampaa protskua. Tuo käyttämäsi merkki tiettävästi aiheuttaa tietyillä henkilöillä näppylöitä ja oonkin aikalailla tuhatprosenttisen varma, että osasyyllinen löytyy sieltä :DEnkä tiedä mitä ihonhoitotuotteita sulla on, mutta paljon hikoilevien kannattaa automaattisesti suosia epäpuhtaan ihon puhdistus- ja hoitotuotteita. Mulla on käytössä Neutrogenan Visibly Clear -tuotesarjan kuoriva putsari ja kasvovesi ja suuuuuperkosteuttava voide (Lumenen Arctic Aqua), jotta jatkuvasti pestävä naama saa tarvitsemansa kosteuden 🙂 Kannattaa nekin tsekata!

    • Heheii Minttunen! ;)Mä en oo käyttänyt Fastin protskua enää kuukausiin. Nykyään käytän Sciteciä ja Fitnesstukun omaa merkkiä Star Nutritionia.Mulla on Biothremin kuoriva putsari ja tosi syväpuhdistava kasvovesi. Mutta toi Lumenen kosteusvoide vois olla kokeilun arvoinen juttu, koska selkeesti tuntuu just että iho on kuiva vaikka onkin näppylöitä! :(Kiitos vinkeistä! <3

    • Hih, Scitec onkin ihan ok, mutta mää siitä Star Nutritionista lähinnä höpöttelin 🙂 Ja kandee tosiaan tsekata se Lumene, se ei oo yhtään rasvanen ja imeytyy HETI! 🙂

  20. Minulta ihotautilääkäri kielsi peitepuikon ja puuterin määräajaksi, tukkii huokosia vaan entisestään.

    • Tota peitepuikkoa mäkin oon miettinyt.. Mä taidan sen jättää nyt vähäks aikaa pois!

  21. Iho-ongelmiin suosittelen kookosöljyä. Joka ilta puhdistuksen jälkeen (varo silmänympärysihoa, paljon käytettynä turvottaa) säännöllisellä käytöllä pääsin itse eroon hormoninäpyistä. Suosittelen lämpimästi !! 🙂

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *

 
Tykkää jutusta