7 liikkeen erilainen salitreeni

Usein salilla tulee tehtyä niitä ihan perusliikkeitä; kyykkyä / prässiä, haukkaria käsipainolla ja ojentajaa taljassa. Niin minäkin teen. Välillä kokeilen erilaisia versioita liikkeistä, kun näen esim. instagramissa jonkun mielenkiintoisen version.

Nyt keräsin teille seitsemän liikkeen salitreenin koko kropalle. Ja kaikki liikkeet on vähän niitä erilaisempia. 🙂

1. Lantionnosto reiden ojennus-laiteessa

lantion nostolantionnosto

Asetu reiden ojennus-laitteen alle. Säädä nilkkarulla niin, että se tulee lantion päälle. Nojaa yläselkä penkin reunaan. Nosta hallitusti lantio ylös pakaran voimalla.
Toista 3 x 12-15

2. Yhden jalan pystyprässi vinossa

pystyprässi OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Asetu prässiin, nosta toinen jalka laudalle hieman vinoon. Tuo jalka hallitusti alas ja työnnä vahvasti kantapäätä kelkkaan painaen ylös.
Toista 3 x 10-12 / jalka

3. Keskitetty hauiskääntö taljassa, kyykkyssä

hauiskääntö OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Aseta taljaan naru. Mene kyykkyyn ja ota naru käsiisi. Kyykyn on oltava taljasta sen verran kaukana, että painopakka nousee jo alkuvaiheessa. Tue kyynerpäät polvien sisäpuolelle ja lähde tuomaan kyynärvarsia koukkuun ja hallitusti takaisin suoraksi.
Toista 3 x 12-15

4. Ojentaja – Hindu Push Up

OLYMPUS DIGITAL CAMERA hindu push up OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Aloita asento joogaliike ”alaspäin katsovalla koiralla”, Pidä kädet kapealla ja sukella käsien läpi rintaa kohti lattiaa. Pidä kyynerpäät koko ajan kyljissä kiinni, älä anna niiden avautua sivulle. Keskity ojentajan työhön. Alavaiheesta työnnä itsesi ylös ja toista.
Toista 3 x 5-10

5. Ylätalja kapealla kahvalla, polviltaan

OLYMPUS DIGITAL CAMERA OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Laita taljaan kapea kahva. Ota kahvasta kiinni ja mene polvilleen penkin eteen. Vie yläasennossa kädet niin ylös kuin mahdollista, saat hyvän venytyksen selän lihaksiin. Vedä rauhallisesti talja alas vieden hartioita alas ja lapaluita yhteen.
Toista 3 x 10-12

6. Timanttipunnerrus

timanttipunnerrusOLYMPUS DIGITAL CAMERA

Tuo kädet rinnan alle yhteen. Muodosta peukuista ja etusormista ”timantti”, eli kolmio. Lähde viemään rintaa kohti sormia. Vie niin lähelle lattiaa kuin mahdollista. Anna kyynerpäiden aueta sivulle. Punnerra ylös.
Toista 3 x maksimitoistot.

7. Kylkirutistus soutulaitteessa

kylkirutistus OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Asetu soutulaitteen takakulmaan. Ota penkki lähelle taka-asentoa ja laita toinen kyynerpää sitä vasten. Tukea voit pitää ylemmällä kädellä penkin reunusta. Pidä jalat koko ajan paikallaan ja lähde hitaasti liuttamaan penkkiä kohti soutulaitteen etuosaa. Pidä pieni pito ääriasennossa ja rullaa kylkilihaksia käyttämällä penkki takaisin taka-asentoon.
Toista 3 x 15 / kylki

***

Oliko uusia liikkeitä? 🙂 Kokeilkaa ja kertokaa miltä liikkeet tuntui!
Hauskoja treenihetkiä!

<3 Monna

ps. Anna, kiitos sun – ainankin kaksi näistä liikkeistä on sun IG:stä opittuja! 😉
pps. Kiitos super kuvaajalle: Tuukka Pursiaiselle! <3

Monna

Olen pienen tyttölapsen ja kahden koiran äiti, personal trainer, vaimo, bloggaaja ja yksityisyrittäjä. Rakastan rauhallisia koti-iltoja perheeni kesken. Rakastan treenaamista ja työtäni. Olen korkealentoinen ja iloinen persoona. Haluan jakaa iloa ja hyvyyttä.

4 vastausta artikkeliin “7 liikkeen erilainen salitreeni”

  1. Hihih, kaikki paitsi nelonen, kutonen ja seiska ollut joskus kovassa käytössä miullakin! 😀 Ihanan inspiroiva Monna taas! <3

    • 🙂 No nyt saat sit kolme uutta liikettä! 😉 Mä näkisin varsinkin ton seiskan sellasena sun liikkeenä! 😀
      Pus <3

  2. Hei!

    Mistä arvasit, että olen vailla vaihtelua treeniin 😉 . Just rupesin nettiä selailemaan uusien liikevinkkien toivossa ja arvelin aloittaa sinun blogista ja hups, nyt on mulla taas pari uutta liikettä. Kiitos! Suurin osa minun ”vaihtelua salielämään” – liikkeistä on bongattu tuolta Anna mun treenaa -blogista 🙂 . Timanttipunnerrus on tuttu jo entuudestaan ja ekana menee testiin tuo soutulaitesovellus.
    Mukavaa viikonloppua!

  3. Ois kyllä kiva päästä treenille sun kanssa 🙂
    Sellainen fiilis tulee usein sun treenikuvista 🙂

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *

 
Tykkää jutusta