Tarakkatorstai!

Haa!! Olen lanseerannut itselleni uuden jutun! Nimitt√§in tarakkatorstain! ūüėÄ T√§st√§ p√§iv√§st√§ alkaen aloitimme treenaamaan yst√§v√§ni Inarin kanssa joka torstai tarakkaa! Eli peppua! ūüėČ Mutta siis my√∂s reisi√§, pohkeita ja muuta jalkaosastoa! ūüėÄ

Ensimmäisen tarakkatorstain liikkeet olivat nämä:

  1. Loitonnuskävely kuminauhalla
  2. Yhden jalan kyykky kahvakuulalla
  3. Pakarapotku kuminauhalla
  4. Lantionnosto kahvakuulalla
  5. Askelkyykky trx:ssä (renkaissa)
  6. Takareidet trx:ssä (renkaissa)

Laita kuminauha nilkkojen ympärille. Koukista hieman polvia ja lähde askeltamaan sivusuuntaisesti. Pidä koko ajan pieni koukku polvissa ja varpaat eteenpäin. Askella 20 askelta toiseen suuntaan ja 20 takaisin. Tällöin molemmat puolet joutuvat töihin.

Ota kahvakuula lis√§painoksi toiselle k√§delle/olkap√§√§lle. Aseta toinen jalka kevyesti toisen jalan taakse, t√§m√§ on vain tukijalka ja etummainen jalka on ”ty√∂ntekij√§”. Mene hitaasti alas, pid√§ huoli, ett√§ etummaisen jalan kantap√§√§ pysyy koko liikkeen ajan lattiassa. Nouse yl√∂s ja paina vahvasti kantap√§√§t√§ lattiaan, jotta saat my√∂s takareiden ja pakaran ty√∂h√∂n mukaan.

Laita taas kuminauha nilkkojen ympärille. Ota tukea jostain pöydästä tms.Lähde viemään jalkaa suoraan ylöspäin, pidä kantapää koko ajan ylöspäin ja varpaat lattiaa kohti, älä kierrä varpaita sivulle auki. Tuo vatsan alle takaisin ja tee uudestaan.

Mene selinmakuulle ja nosta kahvakuula lantion päälle. Nosta peppu irti lattiasta ja työnnä lantio niin ylös kuin mahdollista. Laske hitaasti alas, mutta ei ihan lattiaan asti. Toista uudelleen.

Laita toinen jalkaterä kiinni renkaaseen tai trx:ään. Ota etummaisella jalalla pitkä asken eteen. Lähde viemään taaimmasta jalkaa taaksepäin samalla kun kyykkäät etummaisella jalalla. Tuo hitaasti ylös ja purista pakarasta voima.

Aseta molemmat jalat renkaisiin/trx:ään. Nosta lantio ylös niin, että polvet ovat vielä koukussa. Lähde sitten suoristamaan jalkoja eteen, pidä lantio koko ajan ylhäällä. Palauta takaisin keskelle, polvet koukkuun. Mutta pidä edelleen lantio ylhäällä. Tee kaikki toistot ja vasta sen jälkeen laske pakarat maahan.

***

T√§llainen oli ensimm√§inen tarakkatreeni ja sanon kyll√§, ett√§ pahin liike on tuo takareisiliike!! Kokeilkaa treeni l√§pi ja kertokaa mik√§ oli teid√§n suosikki / inhokki! ūüėČ

Kivaa treeniä!

Monna

Olen pienen tyttölapsen ja kahden koiran äiti, personal trainer, vaimo, bloggaaja ja yksityisyrittäjä. Rakastan rauhallisia koti-iltoja perheeni kesken. Rakastan treenaamista ja työtäni. Olen korkealentoinen ja iloinen persoona. Haluan jakaa iloa ja hyvyyttä.

4 vastausta artikkeliin “Tarakkatorstai!”

  1. T√§m√§ testiin heti, n√§ytt√§√§ tehokkaalta ūüôā Mutta miten saisi korvattua nuo kaksi vikaa liikett√§ ilman renkaita kotitreeniss√§?

    • Onko juppapalloa kotona? Jos joo, niin sill√§! ūüôā Muuten voit tehd√§ ihan perus askelkyykyn ja esim. lantionnostot yhdell√§ jalalla.

    • Hyv√§! ūüôā Varmasti seuraa! Eilen oli taas tarakkatorstai, mutta nyt en ottanut kuvia. Jatkoa seuraa kuitenkin varmasti!

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *

 23
Tykkää jutusta