Tarakkatorstai!

Haa!! Olen lanseerannut itselleni uuden jutun! NimittĂ€in tarakkatorstain! 😀 TĂ€stĂ€ pĂ€ivĂ€stĂ€ alkaen aloitimme treenaamaan ystĂ€vĂ€ni Inarin kanssa joka torstai tarakkaa! Eli peppua! 😉 Mutta siis myös reisiĂ€, pohkeita ja muuta jalkaosastoa! 😀

EnsimmÀisen tarakkatorstain liikkeet olivat nÀmÀ:

  1. LoitonnuskÀvely kuminauhalla
  2. Yhden jalan kyykky kahvakuulalla
  3. Pakarapotku kuminauhalla
  4. Lantionnosto kahvakuulalla
  5. Askelkyykky trx:ssÀ (renkaissa)
  6. Takareidet trx:ssÀ (renkaissa)

Laita kuminauha nilkkojen ympÀrille. Koukista hieman polvia ja lÀhde askeltamaan sivusuuntaisesti. PidÀ koko ajan pieni koukku polvissa ja varpaat eteenpÀin. Askella 20 askelta toiseen suuntaan ja 20 takaisin. TÀllöin molemmat puolet joutuvat töihin.

Ota kahvakuula lisĂ€painoksi toiselle kĂ€delle/olkapÀÀlle. Aseta toinen jalka kevyesti toisen jalan taakse, tĂ€mĂ€ on vain tukijalka ja etummainen jalka on ”työntekijĂ€”. Mene hitaasti alas, pidĂ€ huoli, ettĂ€ etummaisen jalan kantapÀÀ pysyy koko liikkeen ajan lattiassa. Nouse ylös ja paina vahvasti kantapÀÀtĂ€ lattiaan, jotta saat myös takareiden ja pakaran työhön mukaan.

Laita taas kuminauha nilkkojen ympÀrille. Ota tukea jostain pöydÀstÀ tms.LÀhde viemÀÀn jalkaa suoraan ylöspÀin, pidÀ kantapÀÀ koko ajan ylöspÀin ja varpaat lattiaa kohti, ÀlÀ kierrÀ varpaita sivulle auki. Tuo vatsan alle takaisin ja tee uudestaan.

Mene selinmakuulle ja nosta kahvakuula lantion pÀÀlle. Nosta peppu irti lattiasta ja työnnÀ lantio niin ylös kuin mahdollista. Laske hitaasti alas, mutta ei ihan lattiaan asti. Toista uudelleen.

Laita toinen jalkaterÀ kiinni renkaaseen tai trx:ÀÀn. Ota etummaisella jalalla pitkÀ asken eteen. LÀhde viemÀÀn taaimmasta jalkaa taaksepÀin samalla kun kyykkÀÀt etummaisella jalalla. Tuo hitaasti ylös ja purista pakarasta voima.

Aseta molemmat jalat renkaisiin/trx:ÀÀn. Nosta lantio ylös niin, ettÀ polvet ovat vielÀ koukussa. LÀhde sitten suoristamaan jalkoja eteen, pidÀ lantio koko ajan ylhÀÀllÀ. Palauta takaisin keskelle, polvet koukkuun. Mutta pidÀ edelleen lantio ylhÀÀllÀ. Tee kaikki toistot ja vasta sen jÀlkeen laske pakarat maahan.

***

TĂ€llainen oli ensimmĂ€inen tarakkatreeni ja sanon kyllĂ€, ettĂ€ pahin liike on tuo takareisiliike!! Kokeilkaa treeni lĂ€pi ja kertokaa mikĂ€ oli teidĂ€n suosikki / inhokki! 😉

Kivaa treeniÀ!

Monna

Olen pienen tyttölapsen ja kahden koiran Àiti, personal trainer, vaimo, bloggaaja ja yksityisyrittÀjÀ. Rakastan rauhallisia koti-iltoja perheeni kesken. Rakastan treenaamista ja työtÀni. Olen korkealentoinen ja iloinen persoona. Haluan jakaa iloa ja hyvyyttÀ.

4 vastausta artikkeliin “Tarakkatorstai!”

  1. TĂ€mĂ€ testiin heti, nĂ€yttÀÀ tehokkaalta 🙂 Mutta miten saisi korvattua nuo kaksi vikaa liikettĂ€ ilman renkaita kotitreenissĂ€?

    • Onko juppapalloa kotona? Jos joo, niin sillĂ€! 🙂 Muuten voit tehdĂ€ ihan perus askelkyykyn ja esim. lantionnostot yhdellĂ€ jalalla.

    • HyvĂ€! 🙂 Varmasti seuraa! Eilen oli taas tarakkatorstai, mutta nyt en ottanut kuvia. Jatkoa seuraa kuitenkin varmasti!

Vastaa

SÀhköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentÀt on merkitty *

 23
TykkÀÀ jutusta