Syksyn suunnitelmat!

Olen ollut vähän laiska. Olen antanut sen itselleni anteeksi, koska kaikkea ei tarvitse ”handlata” yhtä aikaa.

sis.mainoslinkkejä

Olen käynyt nyt 1-2 kertaa viikossa salilla ja sen lisäksi kävellyt päivittäin ihan kamalasti. 😀 En oikein edes muista, koska olisin vain maannut sohvalla tekemättä mitään. Tai istunut paikallaan kauemmin kuin syömisen ajan. On sekin aika hurjaa.. Mutta puhutaan siitä joskus toiste. 😉

Joka tapauksessa nyt on kuitenkin jo jonkin aikaa ollut sellainen treenimotivaatio-kutina olemassa. On ollut kiva käydä treenaamassa, mutta kuitenkaan aika (ja väsymys) ei ole antanut periksi suuremmille treenimäärille. Myös se, että en edelleenkään oikein uskalla tehdä salilla mitään painojen kanssa, tekee vähän haastavaksi salitreenaamisen. 😀

Housut Puma Active Swagger

Lenkkarit Reebok CL LTHR

Urheiluliivit Shock Absorber

Mutta se mikä on ihan mahtavaa, on se, että aloitan heinäkuun lopussa Lupaus-studiolla yksilövalmennuksen!! Olen siitä aivan tohkeissani! Saan valmentajakseni todella huipun ja ammattitaitoisen Sara Nevalaisen. Olen tavannut Saran muutaman kerran erilaisissa koulutuksissa ja tykkään hänen tyylistään tehdä ja olla. Myös hänen huumorintajunsa osuu minuun kuin naulattu. 😀 Odotan siis meidän tapaamisilta fyysisen vahvistamisen lisäksi naurua. 😉

Oikeasti odotan tätä valmennusta sen vuoksi niin kovasti, että saan vihdoin ihan oikeasti kroppani kuntoon synnytyksen jälkeen. Ja tarkoitan tällä siis keskivartalon kuntoon saamista syvien lihaksien ja erkauman palautumisen kautta. Minua harmittaa todella paljon, että en vuoden alussa kuunnellut viisaampia ja malttanut pidempään harjoittelematta. Aloitin ihan liian pian synnytyksen jälkeen treenaamisen. Luulin olevani kunnossa, jälkitarkastuskin antoi luvan. Mutta väärässä olin ja tein hallaa keskikropalleni ihan kunnolla. 🙁 Tämän vuoksi en ole edelleenkään uskaltanut tehdä salilla mm. jalkaprässiä tai muitakaan lemppariliikkeitä jaloille. Ainoa mitä olen voinut tehdä on kehonpainotreeni ja ihan muutamia toistoja kahvakuulan kanssa.

Se, että ei ole uskaltanut eikä voinut tehdä niitä lempparijuttuja salilla, on tietysti syönyt treenimotivaatiota pitkin kevättä. Koska miksi ihmeessä sitä haluaisi mennä sinne salille kerta toisensa jälkeen pyörittelemään hartioita ja ihmettelemään..

Tankotanssimassa olen käynyt sen pari kertaa kesäkuussa ja olen tykännyt. Mutta sitäkään en meinaa nyt uskaltaa tehdä, koska pelkään tekeväni vain lisää hallaa keskivartalolle. Nyt olenkin heinäkuun ajan päättänyt keskittyä keskivartalon kuntouttamiseen verkkovalmennuksen kautta, josta olen kertonut. Ja sitten Saran valmennuksen myötä toivon (ja uskon) taas pääseväni ihan kunnolla treenaamaan.

Syksyn suunnitelmiin kuuluu tietysti myös se, että palaan töihin! Kun heinäkuu loppuu ja elokuu alkaa, on töihinpaluuni hyvin lähellä. En ole vielä tarkalleen päättänyt, aloitanko työt elo- vai syyskuussa. Mutta varmasti jossain siinä puolivälissä elokuuta.

***

Energistä viikon alkua kaikille!

ps. Lue myös edellinen postaus Emman sanoin:
Minä olen jo 8kk!

 

Monna

Olen pienen tyttölapsen ja kahden koiran äiti, personal trainer, vaimo, bloggaaja ja yksityisyrittäjä. Rakastan rauhallisia koti-iltoja perheeni kesken. Rakastan treenaamista ja työtäni. Olen korkealentoinen ja iloinen persoona. Haluan jakaa iloa ja hyvyyttä.

4 vastausta artikkeliin “Syksyn suunnitelmat!”

  1. Hei, ihana postaus ja niin rohkaiseva lukea tällainen teksti urheilun ammattilaiselta. Itse olen 4kk vanhan lapsen äiti ja hän syntyi sektiolla. Aloitin 2kk:n kohdalla jo rauhalliset kehonpainotreenit, joka oli virhe. Haava-alueelle on kasvanut arpikudosta ja vatsa kipuilee enempi kuin raskausaikana. Välillä on huono omatunto, kun en ole vielä salikorttia hankkinut. Välillä muistuttelen, että hei, synnytyksestä on vasta 4kk. Tämä postaus loi taas uskoa siihen, että kyllä minäkin vielä ehdin…

    • Moi! Kiitos tästä postauksesta. Oon ihan samassa tilanteessa. Kiva kuulla et en oo ainoo kenellä on käynyt näin, ja että toivoa on! Koko raskausajan itse siis treenasin ja aika isoilla painoilla jopa loppuun asti. Synnytyksen jälkeen pidin kuukauden huili tauon ja palasin takas salille. Ehdin noin puol vuotta käymään siellä ja saamaan samat painot tankoihin kuin ennen raskautta, kunnes yhtäkkii vaan tuntu ettei keskivartalo kestä enää 🙁 Vatsalihaksia en pysty kunnolla jännittämään enään kun on niin erillään. Enkä pysty isojen painojen kanssa treenaamaan. Syviävatsalihaksia koitan tehdä parhaani mukaan.. on tää niin turhauttavaa. Tsemppiä sulle! Me noustaan vielä 💪

  2. Täällä samat fiilikset! En ole vielä salille palannut, lenkkeilen ja teen pientä kotitreeniä, mitä 2 lapselta nyt ehtii. 4kk kohta synnytyksestä ja navan alla vielä pieni erkauma. Yritän kans kuntouttaa ensin vatsan kuntoon ennen kuin salille menen. Ensimmäisen vauvan jälkeen vatsa palautui jo 6vkossa mutta tiheä raskautuminen varmaan hidastanut nyt palautumista. Saisiko vinkkejä, mitä teet salilla nyt/ joku mammakuminauha/kehonpainoreeni vinkkejä :). Ja nuo lupausstudion kurssit kyllä kiinnostaisi. Äitiysfyssarilla jo kävin.

  3. Mutta siis hei vauuu, miten hyvännäköinen olet ilmankin kovaa treeniä! Katsoin jo jotain viime aikaista insta-kuvaasi, että oh my, Monna on tosi fitti, ja näistä kuvista ajattelin heti samoin.

    Tokikaan treeni ei tarkoita pelkkää ulkoisen olemuksen viilaamista, vaan varmasti myös treenistä haet paljon muutakin. Mutta pitipä päästä nyt tämä kommentoimaan! Näytät upealta! 😙

    Aurinkoista kesän jatkoa!

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *

 16
Tykkää jutusta