Kolme liikettä!

Nämä kolme liikettä, kun lisää omaan jalkatreeniin – saa uinuvat pakaralihaksetkin mukaan töihin! 🙂

sis.mainoslinkkejä

Nämä kolme liikettä kannattaa tehdä heti treenin alkuun. Kun on ensin lämmittelyt, voi aloittaa näistä liikkeistä. Liikkeet kannattaa tehdä rauhallisesti ja miettien niitä lihaksia, jolla työ tehdään. Nopeasti tehtynä työstä jää puolet tekemättä.

Liike nro 1 – Jalan vienti ristiin ja sivulle

Asetu nelinkontin. Ota hartioiden levyinen asento käsille ja pidä napa tiukasti selkärangassa, keskivartalo ei heilu ja hötkyile liikkeen aikana. Vie jalka ristiin toisen yli ja nosta se sivulle auki. Mieti liikettä nimenomaan nostona, ei heilatutuksena tai potkuna. Palauta jalka rauhallisesti ristiin toisen yli ja nosta taas uudelleen.
Tee molemmat jalat 3 x 20 toistoa.

Liike nro 2 – Päinmakuulla jalkojen nosto

Asetu päinmakuulle. Laita leuka käsien päälle ja yritä pitää ylävartalo niin rentona kuin mahdollista. Laita jalkapohjat vastakkain ja jalat ”auki”. Lähde nostamaan reisiä irti lattiasta. Purista pakarat tiukasti yhteen ja nosta koko pakettia takareisillä ja pakaroilla. Laske rauhallisesti alas. Liikelaajuus ei ole kovin suuri, mutta sitäkin tehokkaampi. 😉
Tee 3 x 15 toistoa.

Liike nro 3 – Jalan staattinen pito

Asetu takaisin nelinkontin. Tue taas keskivartalo hyvin, äläkä päästä alaselkää notkolle. Nosta toinen jalka suoraan sivulle. Pidä sitä niin kauan ylhäällä kun pystyt. Lantio ei kierry alas tai sivulle noston aikana, vaan napa sojottaa suoraan kohti lattiaa koko liikkeen ajan.
Toista kolme kertaa molemmilla jaloilla.

Leggingsit – B Swet leggings, glossy

Takki – B fast takki, blue crystal

Ja hei!! Nyt olis taas mahtava tarjous!! Nimittäin koodilla MONNA20 saa -20% alea kaikista Biancaneven tuotteista!!
Myös jo alennetuista tuotteista! Koodi on voimassa 12.7. – 19.7.2017!

Ja hei vielä yksi vinkki! Nimittäin tuo Biancaneven korsetti!! Suosittelen sitä ihan kaikille, mutta erityisesti raskaudesta palautuville naisille! 🙂 Se on erittäin hyvä tuki keskivartalolle ja antaa lihaksille vähän ”muistia” siitä suunnasta miten niiden pitäisi tuolla keskivartalossa sijoittua. 😉 Korsettia ei kannata käyttää tuntitolkulla päivittäin. Mutta esim. tunnin päivässä voi hyvin pitää.

***

Monna

Olen pienen tyttölapsen ja kahden koiran äiti, personal trainer, vaimo, bloggaaja ja yksityisyrittäjä. Rakastan rauhallisia koti-iltoja perheeni kesken. Rakastan treenaamista ja työtäni. Olen korkealentoinen ja iloinen persoona. Haluan jakaa iloa ja hyvyyttä.

2 vastausta artikkeliin “Kolme liikettä!”

  1. Kiitos tästä postauksesta!
    Juuri edellisenä päivänä tein pihassa kotitreenejä ja toivoin siulta tulevan jotain treenipostauksia mitä voi kotona tehdä. 🙂

    Ja kyllä tänään jo pakaroissa tuntuu kun eilen tämän testasin.
    Lisää tämmösiä!
    Aurinkoista kesän jatkoa teidän perheelle 🙂

    • Kiitos! 🙂
      Mahtava juttu! Yritän aina säännöllisesti laittaa jotain treenijuttuja myös edelleen blogiin! 🙂
      Aurinkoista kesää myös sinne!

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *

 15
Tykkää jutusta