Loma ennen ja nyt

Tänä kesänä mietittiin, että minkälaisia oli lomat ennen. Silloin, kun ei ollut vielä koiria tai Emmaa. Mitä me silloin tehtiin ja miten saatiin aika kulumaan päivisin? Kun nyt ajattelee tätä kesää, tuntuu kuin kuukaus ois menny yhdessä hujauksessa ja jokainen lomapäivä meni älyttömällä vauhdilla.

Loma ennen

Kun saavuttiin Tuukan kanssa lomakohteeseen meillä ei ollut mitään muuta kun aikaa. Päivät kului usein niin, että aamulla herättiin n.kasin aikoihin, käytiin tekemässä treeni ja sitten aamupalalle. Hetki ehkä auringossa köllöttelyä ja sitten lomakohteeseen tutustumista kävellen tai pyöräillen. Iltapäivällä hotellille takaisin ja päiväunet! Päikkäreiden jälkeen jotain aivan rentoa oleskelua ja möllöttelyä ja sitten illalliselle johonkin ravintolaan.

Kun lomailtiin vaan kahdestaan, oli lomat rehellisesti sanottuna huolettomampia. Eihän sitä oikeasti tarvinut huolehtia mistään muusta kuin siitä, että saa välillä mahaan murkinaa ja nukuttua ihanat kymmenen tunnin yöunet plus ne päikkärit. Lomalla tuli usein myös sellainen tylsistymisen tunne, että mitäs nyt tekis. Kun ei enää jaksanut vaan maata aurinkotuolissa tai kahden tunnin päikkäreiden jälkeen hotellin pehmeässä sängyssä.

Loma nyt

Kun nyt saavuttiin lomakohteeseen oli Gerellä ja Pimulla kamala pissahätä ja Emmalla kova nälkä. Äkkiä piti pystyttää leiri ja hoitaa lapsukaisten tarpeet. Kun aamulla herättiin n.klo 07.00 toinen lähti koirien kanssa lenkille ja toinen jäi tekemään aamupalaa. Yö oli nukuttu vähän niin ja näin, eikä päikkäreiden mahdollisuutta tullut – koska Emma ei lomalla niitä halunnut nukkua.

Aamupalan jälkeen lomakohteeseen tutustumista, niissä rajoin mitä Emma jaksoi kävellä tai olla sylissä. Kovin pitkää aikaa ei kohteeseen voinut tutustua, koska koirat piti mennä viemään lenkille. Illalla klo 20.00 aikoihin kun kaikki lapset simahtivat, istuttiin Tuukan kanssa tukka tötteröllä ja huokaistiin. Noin klo 21 kömmittiin myös itse sänkyyn. Lomalla ei todella ehtinyt tulla sitä fiilistä, että onpa nyt tylsää – mitähän sitä tekisi.

_________

😀 😀 😀 😀 Mutta miten paljon uusia elämyksiä yhdessä koetaan nyt, miten ihana on nähdä kun Emma on innoissaan lähes kaikesta – kun kaikki tekeminen ja kokeminen on uutta. Miten ihana on, kun Gere ja Pimukin on mukana kaikessa mihin koiria saa mukaan ottaa. Nyt lomalta kotiin palaaminen tuntui ehkä vähän enemmän luksukselta kuin aiemmin, mutta on lomailu jollain tapaa rikkaampaa nyt kun ennen.

Ootetaan jo kovasti lokakuuta, kun lähdetään Tuukka, minä ja Emma sinne Välimeren risteilylle!! Miten paljon siellä onkaan koettavaa ja näettävää, yhdessä! <3 Vaikka joskus tekis mieli lähteä ihan kahdestaan vaikka pidennetylle viikonloppulomalle, niin kyllä nää perhelomat on ihania. Mun mielestä on ihana, että tehdään yhdessä matkoja kotimaassa tai ulkomailla, että Emma pääsee kokemaan ja näkemään juttuja jo pienestä pitäen.

On lomat tottakai aika erilaisia nyt kuin ennen, mutta en mä silti mitään vaihtais pois. Muutamien vuosien päästä me naureskellaan näille häsellyspäiville ja mietitään miten pieni Emma olikaan silloin ja olipa ihana kun Gere ja Pimukin oli läähättämässä mukana. 😀

***

Mikä matkustustyyli on teille kivoin?

Monna

Olen pienen tyttölapsen ja kahden koiran äiti, personal trainer, vaimo, bloggaaja ja yksityisyrittäjä. Rakastan rauhallisia koti-iltoja perheeni kesken. Rakastan treenaamista ja työtäni. Olen korkealentoinen ja iloinen persoona. Haluan jakaa iloa ja hyvyyttä.