Lihaskuntotestitulokset ja muuta höpötystä!

Se on taas viikko vierähtänyt! 🙂 Päätin, että teen nyt uudestaan ne lihaskuntotestit, kun ne on mun mielessä pyörineet jo pari viikkoa. Nyt on tasan kaks kuukautta takana parempia valintoja ja hyvinvoivempaa arkea. Salilla oon ehtinyt käymään kivasti ja muitakin treenejä tehdä, joten ajattelin lihaskuntotesteissä voivan näkyä jo kehitystä.. Mites siinä sitten todellisuudessa kävi, se selviää tässä postauksessa.

Mä en muista kirjoitinko silloin tän projektin alussa, että vaikka tässä onkin fyysiset hommat tavoitteena niin ulkoisesti kuin sisäisesti, on tavoitteena myös parempi ja stressittömämpi fiilis päässä. Mulla nää kaikki kulkee samaa reittiä.

  • Syön hyvin, en liikaa sokeria – pirteämpi olo ja parempi fiilis kropassa (sisältä ja ulkoa)
  • Treenaan muutaman kerran viikossa – pirteämpi olo ja parempi fiilis kropassa (sisältä ja ulkoa)
  • Hallitsen kalenteria ja pidän huolta vapaapäivistä – pirteämpi olo ja parempi fiilis koko naisessa (sisältä ja ulkoa)

Haha! 🙂 Mutta siis näin se menee, mun kohdalla ainakin! Kun kaikki osa-alueet on ”hoidossa”, koko paketti voi hyvin. Jos yks osa repsahtelee, koko paketti hajoaa. Ja joo, mä oon aina myös puhunut armollisuudesta. Niin puhun nytkin. Mä en tätä hommaa tee panta tiukalla, mutta huomaan jos jokin osa-alue ei oo kunnossa, ei hyvinvointi oo kokonaisvaltaista.

Mä oon tän kevään, kesän ja nyt alkaneen syksyn aikana koko ajan vaan vähentänyt aikatauluja. Mä tykkään ihan hirveästi tehdä töitä kotona, se antaa mulle ihanan fiiliksen, kun tiedän aamulla jo ettei tänään oo mitään sovittua tapaamista / palaveria tms. Tiedän ettei koko päivänä tarvi lähteä mihinkään, teen vaan töitä kotona ja sitten haen Emman päiväkodista ja vietetään vapaailtaa. Niinkin yksinkertaista, mutta toimii ja vähentää stressitasoja!

Mun työ on luovaa, mä tarviin siihen katkeamatonta aikaa. Kun kirjoitan, kirjoitan aina koko jutun kerralla. Mulla tulee se teksti ajatuksen virtana suoraan päästä tähän blogiin. Sen takia on huono jos pitkin päivää tarvii rampata jossain ja kirjoitusaikaa on vain tunti siellä, toinen täällä. Tän takia mä oon ottanut sellaisia keskitettyjä Helsinki-päiviä. 🙂 Esimerkiksi tiistaisin mulla on aina mun Bootcamp-ryhmän treeniveto, yritän sopia tiistain iltapäivään kaikki mahdolliset palaverit. Toki välillä käyn muinakin päivinä Helsingissä, mutta yritän aina sopia samoille päiville mahdollisimman monta juttua samassa paikassa.

Saan päivittäin kutsuja erilaisiin pr-tapahtumiin, aamiaisille, erilaisille treeneille jne.. Saan jonkin verran kutsuja erilaisiin kutsuvieras-näytöksiin, esim. elokuvien ensi-iltoihin tai ennakkonäytöksiin. Juuri ensi viikolle sain yhden mielenkiintoisen, kysyin jo ystävääkin mukaan, kunnes päätettiin molemmat ettei mennä. Tavallaan siis tähän mun terveempi minä -projektiin kuuluu siis myös ei:n sanomisen harjoitteleminen ja kieltäytyminen myös kivoista jutuista välillä. Tiedän itseni; jos on liikaa kaikkea – tulee stressi. On ne sitten kivoja juttuja vapaa-ajalla, kivoja työjuttuja, tapaamisia, palavereita, pr-tilaisuuksia tai jonkinlaisia kinkereitä. 🙂

Treenivaatekuvauksista by Yvette

No, mutta sitten niihin lihaskuntotuloksiin vielä näin lopuksi! 🙂 Tässä tulokset kaikista kolmesta liikkeestä, ensin on vanha tulos ja toisena tämä uusin tulos.

  1. Vatsat 23 / 27
  2. Punnerrukset 25 / 25
  3. Kyykyt 23 / 25

Jos joku haluaa näitä testejä tehdä kotona, tehdään ne näin: Tee aina yhtä liikettä 30 sekuntia ja laske toistot. Kirjaa tulokset ylös ja tee parin-kolmen kuukauden kuluttua uudestaan, tee täysin samat liikkeet joka kerta. Näin voit verrata omia tuloksia keskenään ja nähdä juuri sitä omaa kehitystä. Punnerrukset tässä mulla on polvet maassa -versio ja kyykyt on ihan ns. ”normikyykkyjä”. Vatsat oon tehnyt niin, että selinmakuulta, kädet reisillä, nosto kädet reisiä pitkin ylös siihen asti, että sormet ylittää polvet ja takaisin lattiaan.

Kuten näette, vatsalihakset ja jalkalihakset on vahvistuneet, kun taas rintalihakset ei! 😀 Mä tiedän tasan tarkkaan syyn: mä en oo tehnyt punnerruksia treeneissä, enkä mitään muutakaan rintalihaksia vahvistavaa! 😀 Vatsoja oon taasen tehnyt aika paljonkin (kun nyt niitä taas luvan kanssa saan treenata) ja jalkoja samoten. Tää 30 sekuntia on aika lyhyt aika tehdä ja ehkä vielä paremmin sais vertailukuvaa jos liikkeitä tekis 60 sek. kerrallaan.

***

Tällaisia viikkokuulumisia tänne! Hyvillä fiiliksillä siis! Ja tuota noista lihaskuntohommista… mä meinaan nyt alkaa tekemään jotain rintalihasliikkeitäkin. 😉 😀 

Monna

Olen pienen tyttölapsen ja kahden koiran äiti, personal trainer, vaimo, bloggaaja ja yksityisyrittäjä. Rakastan rauhallisia koti-iltoja perheeni kesken. Rakastan treenaamista ja työtäni. Olen korkealentoinen ja iloinen persoona. Haluan jakaa iloa ja hyvyyttä.

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *

 25
Tykkää jutusta