Meidän yhteisvoima!

*Sisältää mainoslinkkejä

Monna ja Tuukka, MT Personal Training, #perhepursiainen … Mitä kaikkea ja onko jopa liikaa yhdessä?

Kuulen monesti kahdenlaisia kysymyksiä tai ajatuksia meistä. Toinen on se, että ihastellaan kuinka saamme tehdä töitä yhdessä, olla perhe ja pariskunta ja vaikka mitä yhdessä. Toinen on se, että miten te jaksatte toisianne joka jutussa. 😀

Me saamme toisistamme virtaa, tukea ja rohkeutta. Uskallusta ottaa askelia eteenpäin ja kohti uusia juttuja. Mutta myös paikan, jossa voi kertoa olevansa ihan loppu ja väsynyt ja epäonnistunut jossain. Silloin toinen antaa sen tuen ja vie koirat ulos tai tiskaa tiskit, vaikka olisi toisen vuoro.

On rikkaus saada tehdä töitä yhdessä. Toinen ymmärtää aina miltä jokin asia voi tuntua tai voi antaa vinkkejä joihinkin juttuihin. Jos toinen olisi kirjastonhoitaja ja toinen liikunnanopettaja, ei toisen työstä tietäisi niin paljoa. Eikä vertaistukea osaisi antaa samalla tavalla.

Siitä, että emme tekisi samaa työtä yhteisessä yrityksessä olisi myös varmasti plussapuolia. Yksi iso niistä olisi se, että työaika ja vapaa-aika olisi todella paljon helpompi erottaa toisistaan.

Mun housut – TÄÄLTÄ

Mun toppi – TÄÄLTÄ

Tuukan huppari – TÄÄLTÄ

Scitec heraproteiini – TÄÄLTÄ

Me kuitenkin saamme yhdessä aikaan todella paljon. Meillä on huomattava kyky tsempata toisiamme ja mennä vaikka läpi harmaan kiven, jos keksimme jonkun hyvä idean.

Kun vaikkapa pari viikkoa sitten istuimme olohuoneen sohvalle Helsingin CitySurvivorsin jälkeen, saimme yhdessä huokaista ja yhdessä iloita. Saimme jakaa sen onnistumisentunteen ja samalla kovan väsymyksen.

Vaikka mihin tämä työrintama minua veisi tulevaisuudessa, aion aina olla silti yksi osa MT Personal Trainingia ja meidän tiimiä! 🙂

Hei, nyt tämän viikon sunnuntaihin asti  saatte alekoodin Fitnesstukun verkkokauppaan, alekoodi on MONNA3817, sillä saa 10% alennusta kaikista verkkokaupan tuotteista paitsi Big Buy-tuotteista.

Alennusta ei voi yhdistää muihin alennuksiin tai tarjouksiin.

***

Lyhyt ja ytimekäs normiliikkujan lisäravinne – ABC!

Mitä normiliikujan lisäravinnekaapista olisi hyvä löytyä?
Jos liikkuu ns. omaksi ilokseen ja hyödykseen muutaman kerran viikossa ei lisäravinnekaapin sisältöä kannata änkeä täyteen kalliilla purkeilla ja purnukoilla. Se on enemmänkin sellaista fiilistelyä. Toki niistäkin on (ainakin osasta) todistettua hyötyä, mutta usein ihan perus hyvällä ruokavaliolla pärjää jo todella pitkälle. Sitten kun treenimäärät kasvaa ja lihaskasvu on mielessä, voi miettiä jo jonkin verran lisäravinteitakin. Toki silloinkin ns. luomutreenaaminen on edelleen hyvä vaihtoehto.

Jos kuitenkin sinne kaappiin haluaa jotain purkkia ostaa kattavan ruokavalion rinnalle, voisin itse suositella seuraavia.

OLYMPUS DIGITAL CAMERAD-vitamiini
Suomessa on tiedetysti aika heikko D-vitamiinin saanti varsinkin pitkän talven aikana. D-vitamiinia saadaan siis auringosta, mutta sitä saadaan myös ravinnosta. Kuten kalaöljystä, kalasta, maitovalmisteista, kananmunasta ja sienistä. D-vitamiinin vähäinen saanti heikentää mm. kalsiumin imeytymistä, D-vitamiini vaikuttaa myös aivojen toimintaan.

OLYMPUS DIGITAL CAMERAHeraproteiini / Riisiproteiini / Hamppuproteiini / Soijaproteiini
Proteiininsaanti on tärkeää varsinkin lihaskasvua tavoitteleville treenaajille. Ruokavalion kautta saadaan proteiinia helposti suurissa määrin esim. lihasta, kalasta, kanasta ja kananmunista. Kuitenkin proteiini jää määrältään usein hyvin vähäiseksi päivittäisessä saantimäärässä ja siksi helppo tapa lisätä sen saantia on ottaa esim. salitreenin päätteeksi purkista hera- , riisi- , hamppu- tai soijaproteiinia.

Oma suosikkiherani on Scitecin orange chocolate tai lime cheesecake ja niitä voi tilata  mm. Fitnesstukun sivuilta.

OLYMPUS DIGITAL CAMERAOptiMSM
OptiMSM pitää huolta nivelistä, ihosta, hiuksista ja kynsistä. Sen sanotaan myös auttavan liikuntasuorituksista palautumiseen. MSM:ää, eli metyylisulfonyylimetaania on kehossamme luontaisesti jonkin verran. Se on orgaaninen rikkiyhdiste ja koska ravinnossamme on kaikenlaisen käsittelyn jälkeen nykyään vähemmän rikkiä, on OptiMSM hyvä lisä.

Monesti minulta kysytään hyvän ihon, paksujen hiusten ja vahvojen kynsien salaisuutta. Ja voin kyllä sanoa, että OptiMSM:än käytön alettua on nämä kaikki kolme olleet vielä paremmassa kunnossa.

OLYMPUS DIGITAL CAMERASpirulina
Spirulina sisältää suuren määrän mineraaleja mm. seleeni, kalsium, rikki. Spirulina sisältää myös aminohappoja (metioniini, kysteiini) ja runsaasti varsinkin B-ryhmän vitamiineja (B1, B2, B6), sekä beetakaroteenia ja K-vitamiinia.
Spirulinaa pidetään myös mm. äidinmaidon jälkeen parhaana lähteenä gamma-linoleenihapolle (GLA).

Sekä spirulinaa, että OptiMSM:ää voi tilata mm. Foodinin verkkokaupasta.

OLYMPUS DIGITAL CAMERAOmega3
Omega3 rasvahappoja on mm. EPA ja DHA, joita saa rasvaisesta kalasta tai siitä valmistetusta kala- tai kalanmaksaöljystä. Sekä ALA, alfalinoleenihappo, jota saa mm. pellavansiemenöljystä. Omega3 rasvahapot vaikuttavat laajasti hyvinvointiin ja terveyteen. EPA:lla on todettu olevan mm. tulehdusta ehkäiseviä vaikutuksia. Jos siis ravinnossa ei ole kovinkaan paljoa kalaa ja pähhkinöitä, on Omega3 erittäin hyvä ja tärkeä lisäravinne.

OLYMPUS DIGITAL CAMERAMagnesium
Magnesium on hyvä lisäravinne lihasten rentouttamiseen tiukan treenin jälkeen. Magnesiumin on todettu auttavan lihasten pidentymisessä, eli rentoutumisessa. Se on myös hyväksi sydämen toiminnalle ja ehkäisee mm. suonenvetoja ja lihaskramppeja yhdessä hyvän nestetasapainon kanssa.

Jos siis lisäravinteita haluaa käyttää, voi näillä muutamalla tuotteella tukea hyvää ruokavaliota. On kuitenkin pääasia, että se ruokavalio on kunnossa ja sitten vasta siihen päälle pistetään näitä purkkeja ja purnukoita. 😉

<3