Tarakkatorstai!

Haa!! Olen lanseerannut itselleni uuden jutun! Nimittäin tarakkatorstain! 😀 Tästä päivästä alkaen aloitimme treenaamaan ystäväni Inarin kanssa joka torstai tarakkaa! Eli peppua! 😉 Mutta siis myös reisiä, pohkeita ja muuta jalkaosastoa! 😀

Ensimmäisen tarakkatorstain liikkeet olivat nämä:

  1. Loitonnuskävely kuminauhalla
  2. Yhden jalan kyykky kahvakuulalla
  3. Pakarapotku kuminauhalla
  4. Lantionnosto kahvakuulalla
  5. Askelkyykky trx:ssä (renkaissa)
  6. Takareidet trx:ssä (renkaissa)

Laita kuminauha nilkkojen ympärille. Koukista hieman polvia ja lähde askeltamaan sivusuuntaisesti. Pidä koko ajan pieni koukku polvissa ja varpaat eteenpäin. Askella 20 askelta toiseen suuntaan ja 20 takaisin. Tällöin molemmat puolet joutuvat töihin.

Ota kahvakuula lisäpainoksi toiselle kädelle/olkapäälle. Aseta toinen jalka kevyesti toisen jalan taakse, tämä on vain tukijalka ja etummainen jalka on ”työntekijä”. Mene hitaasti alas, pidä huoli, että etummaisen jalan kantapää pysyy koko liikkeen ajan lattiassa. Nouse ylös ja paina vahvasti kantapäätä lattiaan, jotta saat myös takareiden ja pakaran työhön mukaan.

Laita taas kuminauha nilkkojen ympärille. Ota tukea jostain pöydästä tms.Lähde viemään jalkaa suoraan ylöspäin, pidä kantapää koko ajan ylöspäin ja varpaat lattiaa kohti, älä kierrä varpaita sivulle auki. Tuo vatsan alle takaisin ja tee uudestaan.

Mene selinmakuulle ja nosta kahvakuula lantion päälle. Nosta peppu irti lattiasta ja työnnä lantio niin ylös kuin mahdollista. Laske hitaasti alas, mutta ei ihan lattiaan asti. Toista uudelleen.

Laita toinen jalkaterä kiinni renkaaseen tai trx:ään. Ota etummaisella jalalla pitkä asken eteen. Lähde viemään taaimmasta jalkaa taaksepäin samalla kun kyykkäät etummaisella jalalla. Tuo hitaasti ylös ja purista pakarasta voima.

Aseta molemmat jalat renkaisiin/trx:ään. Nosta lantio ylös niin, että polvet ovat vielä koukussa. Lähde sitten suoristamaan jalkoja eteen, pidä lantio koko ajan ylhäällä. Palauta takaisin keskelle, polvet koukkuun. Mutta pidä edelleen lantio ylhäällä. Tee kaikki toistot ja vasta sen jälkeen laske pakarat maahan.

***

Tällainen oli ensimmäinen tarakkatreeni ja sanon kyllä, että pahin liike on tuo takareisiliike!! Kokeilkaa treeni läpi ja kertokaa mikä oli teidän suosikki / inhokki! 😉

Kivaa treeniä!

Peppu piukaks – treenivideo!

Kävin lauantaina tekemässä pitkästä aikaa treenin Märskyssä. Oli ihan älyttömän kiva fiilis treenin jälkeen (ja treenin aikana), jotenkin se kuumassa treenaaminen on vaan tosi siistiä! Hot-alue, jossa treenasin on siis uimahallin katsomossa ja siellä on tietysti sama ”trooppinen ilmasto” kuin uima-altaillakin. 🙂 Lämmintä ja kosteaa! 😀

Sunnuntaina aamulla herätessäni, jo ennen sängystä noustua, huomasin lihasten olevan kipeät. Pakarat varsinkin, mutta myös etu- ja takareidet. Treeni oli todella mennyt sinne mihin pitikin. Tajusin, että minulla on viimeksi ollut lihakset treenistä kipeänä monta kuukautta sitten. Joskus ennen Emman syntymää, joskus viime syksynä!! 😀

Treenikieltoni vuoksi en ole päässyt treenaamaan synnytyksen jälkeen juuri lainkaan. Ehdin jo vähän käydä salilla tekemässä kevyitä käsitreenejä, mutta sitten osteopaatti huomasi erkauman lähteneen uudelleen avautumaan ja pisti minut seitsemäksi viikoksi treenikieltoon.

Pari viikkoa sitten sain luvan lähteä treenaamaan. Mutta tietysti pienin askelin ja mielummin ensin kehonpainotreeneillä. Liikkeillä joista olen varma, että tuki keskivartalossa pysyy hyvänä, eikä lantionpohja petä kesken liikkeen. Edelleen mm. kyykyt painojen kera, punnerrukset, hooverit ja tietysti suorien vatsalihasten teko on kiellettyjen listalla. Ja hyvä niin, kyllä minä vielä ehdin lankuttamaan ja kyykkäämään isoilla painoilla.

Nyt siis lähdetään liikkeelle melkein nollista. Mutta se ei haittaa. On ihana päästä treenaamaan ja saada sitä endorfiinia, jota treeni elimistössä tuottaa. On ihana fiilis, kun hikikarpalot ilmestyvät iholle ja tietää, että tekee nyt kropalle hyviä asioita. Tekisi mieli hehkuttaa tätä asiaa ihan joka päivä!

Lauantaina tosiaan kävin tekemässä jalkatreenin, joka todella meni perille!! 😀 Kuvasin koko treenin videolle ja tässä teille tämä pätkä. Videon lopussa näette fiilikseni, kun treeni on tehty. 😉 Treenivideossa tietysti mukana myös toistot ja sarjat, jotta tekin voitte tehdä mukana! Videon lopussa kaikki liikkeet, toistot ja sarjat koottuna.

***

Kertokaahan myös mitä tykkäsitte treenivideosta? Olisiko tällaisille lisää tilausta? 😉 Vai perinteisillä kuvapostauksilla myös treenit jatkossa? 😀

Kivaa sunnuntaita! Muistittehan kääntää kellot kesäaikaan? 😉