Bikinikunnossa!

Kuinka saada täydellinen bikinivartalo?

1. Pistä bikinit päälle.

2. Älä välitä p**kaakaan siitä, mitä muut ajattelee sun kropasta. 😆😜👙✌🏼💜

Näin mä kirjoitin instagramiin viime viikolla ja julkaisin kuvan bikineissä. Aiemmin oon ajatellut, että en kehtaa mennä bikineissä rannalle jos en nyt paria kiloa tiputa / kiristele ennen kesää. Viime kesänä en ois ehkä kehdannut mennä, vaikka itse asiassa olis ihan samassa kunnossa kuin nyt. Ajatelkaa!! Kamala miten sitä voikaan omasta kehosta ajatella.

Se kesäkunto tai bikinkunto ei tartte oikeasti muuta kun auringon ja ne bikinit! Ja itseluottamusta! Minkä vuoks jossain uimarannalla tai maauimalassa pitäis olla jokin kriteeri, jonka täytettyä voi vasta käyttää hyvillä mielin bikineitä?  Eihän sellaista missään olekkaan, se on vaan meiän ihmisten omissa päissä!

Somen myötä ulkonäköpaineet on vaan kasvaneet ja oikeasti meillä monilla on päässä aika syvällä sellainen ajatus, että jos ei täytä jotain tällaisia ihannevartalon mittoja, ei kehtaa mennä uikkarissa julkiselle paikalle. Se on aika surullista.

Toisaalta somen ansiosta on alkanut näkymään entistä enemmän ihan kaiken kokoisia ja muotoisia kroppia bikinit tai uikkarit päällä! Se on super hyvä juttu!! Itsevarmuus on nimittäin kauneinta mitä voi päälleen pukea ja se ei katso sitä kuinka pitkä oot, kuinka paljon painat, minkä kokoiset sun rinnat tai peppu on, onko sulla selluliittia tai raskausarpia. Itsevarmuus lähtee sisältä ja sieltä jokaisen omista ajatuksista ja sydämestä.

Mä sanon sen taas, mutta sanon kuitenkin. Jos bikineissä julkisesti näyttäytyminen huolestuttaa, kannattaa sitä asiaa alkaa työstämään hitain, mutta varmoin askelin. Muutoksia ruokavalioon, treeniin ja ensisijaisesti ajatuksiin, sieltä se lähtee liikkeelle. Mutta ilon ja rakkauden kautta!

Mä voin olla väärässä, mutta uskon vahvasti, että jos ihmiset rakastais itseään vähän enemmän – olis kaikenlaiset elämäntapamuutokset ja muut pysyvämpiä. Kun muutoksia siihen bikinkuntoon tai muuhun aletaan tekemään itseinholla ja niin pian kuin mahdollista, on varmasti tie aika lyhyt. Sen takia mä toitotan täällä tätä sanomaa; rakkauden kautta!

***

 

Lue myös: Kehonkuvani matka

Kesäkunto… Repsahtiko (rupsahtiko) PT lomallaan?

Muistan aina kun eräs kollegani sanoi mulle puoltoista vuotta sitten joululoman jälkeen jotakuinkin näin:
”Ethän sä voi näyttää sun lukijoilles ja asiakkailles, että sullakin lipsahtaa lomalla herkuttelun puolelle. Sen pitäis olla joka ikinen päivä vuodesta kun pt:n itsekuri pelaa ja esimerkki toimii.”

IMG_20140728_215733
Mä itse taas ajattelen niin, että mun vahvuus on se, että mä tiedän tasan tarkkaan millasta se on kun tekee mieli herkutella ja jätskikoukku jää päälle.
Uskon, että voin valmentaa omia asiakkaitani oman kokemuksen kautta. En ole mikään superihminen ja syö pelkästään parsakaalia joka päivä.

Tänä kesänä olin päättänyt, että annan lomalla mennä rennommin.
Jos tekee mieli jäätelöä tai karkkia, niin käyn ostamassa sitä.

Nyt siitä on n.kaksi ja puoli vuotta kun aloitin uuden elämäntavan. Jokapäiväinen herkuttelu ja jokaviikonloppuinen dokaaminen sai jäädä. Urheilu ja terveellinen ruokavalio sai tulla.
Ajatelkaa, yli kaksi vuotta ja silti vanhoihin tapoihin tulee välillä sorruttua!!
Elämäntapamuutos on mielestäni niin hyvä sana. Vanhasta elämäntavasta muutos uuteen, ei siis mikään pikadieetti. Tai pikakuuri.
Kokonaisvaltaiseen muutokseen menee kauan!!

Kroppa muuttuu nopeammin, mutta mieli tulee hitaammin perässä.
Vanhoihin tapoihin on niin helppo mennä mukaan. Ne tuntuu kotoisilta ja mieltäylentäviltä.
Vaikka fyysinen ja henkinen hyvinvointi onkin parempi nyt uusien tapojen myötä, silti ajattelen vieläkin että ”nyt mä otan rennommin, mä oon ansainnut tän pari viikkoa löysempää syömistä”.
Eli tavallaan palkitsen itseäni ruualla. Vai voisiko sen ajatella niin, että palkitsen itseäni löysemmällä loma-asenteella? Ei koko ajan nipotusta siitä voinko nyt ottaa ton jätskin vai ei, pitäiskö se syödä vasta viikonloppuna kun on karkkipäivä.. Pää lepää ja kroppa lepää.

Vaikka oonkin kesälomalla treenannut, on se ollut silti leppoisampaa treenaamista. Vähän fiilksen mukaan ja silloin kun ei oo muuta.
Normaalisti mulla on kalenterissa ylhäällä treenit. Mä suunnittelen usein viikon etukäteen, että tolloin mä meen tankotanssimaan, noina päivinä mulla on salitreeni, tossa mä voisin käydä vähän temppuilemassa.. jne.. 😉
Nyt lomalla treenaaminen oli oikeastaan sitä, että meni salille tai lenkille tms. jos ei ollut mitään muuta tekemistä. 😀

Ja kyllä teki hyvää, mielelle ja motivaatiolle. Nyt on taas aivan uutta intoa täynnä. Tekee mieli asettaa jotain pieniä tavotteita syksylle, suunnitella kalenteriin tankotanssitunnit ja salit etukäteen. Pari lenkkiäkin ois hyvä tehdä viikkoon ja uus tanssiharrastuskin alkaa. Ihan mahtavaa!! 🙂

Kolmessa viikossa saa kuitenkin kroppaan myös näkyviä muutoksia siihen vähän huonompaan suuntaan. Eli kyllä, PT on rupsahtanut (ja repsahtanut) loman aikana.
Ei ehkä mitään äärettömän suuria muutoksia oo tullut, mutta itse ne huomaan.
Huomaan, että iho ei oo niin kimmoisa, lihaksista puuttuu tietynlainen jämäkkyys, vatsa ei oo niin littee. Ja sitten se kauhein; pepussa ja takareisissä on selluliittiä!! OMG! 😀 😀

Mutta nää yllämainitut asiat ei masenna mua tai saa aikaa reaktiota, että no paskat, antaa mennä sitten. Lisää jätskiä ja karkkia. Ei.
Nää asiat saa aikaan sen, että mä oon ihan täynnä intoa ja motivaatiota saamaan sen kimmoisuuden takaisin ihoon, saamaan lihaksiin taas jämäkkyyttä ja saamaan vatsan takaisin litteemmäks. 🙂

Antakaa tekin siis itsellenne armoa välillä! Ei vuodesta tarvi elää 365 päivää syömällä parsakaalia ja raejuustoa. Se riittää kun tekee sitä 345 päivää! 😉 😀 Hehe!
Herätelkää välillä motivaatiota ja herätelkää myös sitä kehoanne. Puhtaasti samanlainen ruokavalio päivästä toiseen, viikosta toiseen ja kuukaudesta toiseen ei pidä kehoa hereillä.
Jos joskus lipsahtaa herkuttelun puolelle, niin so what? Kunhan sinne ei jää rypemään.

Jos salille ei vielä tee mieli mennä, ottakaa hyötyliikunta käyttöön. Pyörä alle ja sillä kauppaan, kaupungille tai kahville kaverin kanssa. Tai lenkkitossut jalkaan.

20140728_104130
Tässä vielä mun miete:
Arvosta itseäsi joka päivä. Älä kuluta arvokasta elämääsi inhoamalla itseäsi tai etsimällä itsestäsi vikoja. Löydä ne hyvät puolet. Hyväksy se, että joskus tulee takapakkia ja alamäkiä. Mutta niistä pystyt aina nousemaan kun vain tarpeeksi haluat.
Rakasta itseäsi, sillä sinua on vain yksi.

Iloista tiistaipäivää! 🙂
Mä hyökkään nyt mun aamupalan kimppuun!
20140729_081116