Yläkroppatreeni kumpparilla!

Tervehdys! 🙂 Tässä teille lupaamani yläkroppatreeni videon muodossa! Treenin voi tehdä kotona tai salilla! Ja kannattaa kokeilla, vaikka onkin ”vain” kuminauhajumppa! 😉 Tarpeeksi vain vastusta kuminauhaan pyörittämällä sitä nyrkkien ympärille itselle sopivaksi. Tai sitten vaan suoraan vahvempi kuminauha käyttöön.

Videosta näätte liikkeiden tekniikat ja videon lopusta loppuhaasteen! 😉

Liikkeet tässä alla vielä kootusti:

Vie kädet hallitusti taakse ja eteen – toista 20 kertaa
Hauiskääntö – 10 toistoa
Vipu-avaus sivulle – Toista 10 kertaa
Ojentajapumppaus – Toista 10 kertaa
Vipunosto eteen – Toista 10 per käsi
Soutu – Vedä lavat yhteen, toista 15 kertaa

Tee kolme kierrosta ja lisää jokaisella kierroksella toistoja, jos ensimmäisellä kierroksella et saanut vielä tuntumaa! 😉

Kivaa treeniä!  Ja tulkaahan taas kertomaan tuntemuksia treenin jälkeen!

***

 

 

Tsekkaa myös suosittu alakroppatreeni: Peppu piukaks!

Kuminauhajumppa pakaroille!

Kolme liikettä, jolla saat aikaan takuuvarmasti poltetta pakaraan treenin aikana ja pepun kipeäksi seuraavalle päivälle! 😉 Tehokkaat liikkeet, jotka voit tehdä kotona, mökillä tai vaikka pihalla sään salliessa.  Nämä liikkeet toimivat myös erittäin hyvänä pakaran aktivoimisliikkeinä ennen jalkatreeniä salilla. Tarvitset siis vain kuminauhan.

1. Pakarapotku
kuminauhajumppaAsetu nelinkontin lattialle, laita kuminauha nilkkojen väliin.
Nosta kantapäätä suoraan ylöspäin, älä päästä jalkaterää kääntymään sivulle. Palauta hallitusti alas. Toista isoa liikettä ensin 15 toistoa, jatka sitten samalla jalalla vielä 15 pientä joustoa ylhäällä. Vaihda jalka.
Tee 3 x 15 + 15 per jalka.

2. Reiden loitonnus
pakarajumppaAsetu kylkimakuulle, kuminauha edelleen nilkoissa.
Lähde nostamaan päälimmäistä jalkaa suorana ylöspäin. Pidä jalkaterä koko ajan vaaka-asennossa, älä päästä varpaita kiertymään yhtään kohti kattoa. Mieti jopa liike hieman kantapää ”edellä”. Nosta 10 toistoa. Tämän jälkeen pyöräytä jalka takakautta (kantapää edellä) ympäri, tehden pienen ympyrän jalalla. Toista tämä 10 kertaa. Jatka sitten samalla jalalla 9 toistoa suoraan ylös ja 9 ympyrää takakautta. Tämän jälkeen tulee 8 toistoa ylös ja 8 ympyrää takakautta. Tee aina ykköstoistoihin asti. Vaihda vasta sitten toiselle kyljelle ja tee toisella jalalla sama perästä.
Kiinnitä koko ajan huomiota, että varpaat eivät lähde johtamaan liikettä.

3. Kyykky
kyykkyLaita kuminauha polvien yläpuolelle.
Lähde kyykkäämään ihan perus kyykkyä. Jännitä koko ajan polvia hieman ”ulospäin” kuminauhaa vasten, niin ettei se löysty missään vaiheessa. Näin joudut aktivoimaan myös pakaran sivuosat työhön mukaan.
Toista 3 x 30.

***

Kuminauhoja saa ostettua isommista marketeista, urheilukaupoista ja netistä. Itse olen suosinut lyhyitä vastuskuminauhoja, mutta kaikenlaiset jumppakuminauhat toimivat. Kunhan ne eivät ole liian löysiä. 😉

Kivaa peppupoltetta teille!