Uusi vuosi, uudet tavoitteet 💛

*Sisältää mainoslinkkejä

* sis. mainoslinkkejä

kotiuu

Kirjoittelin teille tammikuun alussa postauksen siitä mitä odotan tulevalta vuodelta. Siinä oli aika hyvin kiteytettynä niitä tärkeimpiä asioita tälle vuodelle. En tosiaan tehnyt tällä kertaa mitään uuden vuoden lupauksia, mutta on silti kiva miettiä mitä odottaa tulevalta vuodelta. Mietin myös, että voisin kertoa teille mitä tavoitteita olen ajatellut itselleni pistää tälle vuodelle. En tykkää siitä, että asioita tehdään suorittamisen vuoksi. Ja olenkin oppinut elämän myötä, että monesti se matka kohti jotakin onkin se ihanin osa. Tämän vuoksi osa tavoitteista on vähän laajempia käsitteitä, mutta osa on ihan niitä konkreettisiakin. 😉

Vuonna 2017 haluan tavoittaa nämä asiat:

  1. Opetella sisäinen rauha uudelleen. Minusta tuntuu, että raskauden aikana ja nyt myös pienokaisemme syntymän jälkeen oma persoona on jonkin verran muuttunut. Tottakai. Ja olen ottanut sen muutoksen avosylin vastaan. Kuitenkin usein muutoksen kynnyksellä sitä on herkillä monen asian suhteen. Niin nytkin. Koska olen huomannut itsessäni leijonaemon piirteitä vahvasti, haluan suojella pientä perhettäni entistä tarkemmin ja tiukemmin. Haluan tämän muutoksen myötä oppia taas löytämään sisäisen rauhan ja se on tuossa ihan oven takana. Ovi on jo raollaan. ❤
  2. Hallita mieltä. Koska uudenlaiset hormonit ovat jyllänneet kehossani nyt kohta vuoden, läpi raskauden ja nyt synnytyksenkin jälkeen – on tunteet ja mieli ollut vähän sekaisin. Raskausaikana en kokenut mitään suuria mielialanvaihteluita, joista olen kuullut monen raskaana olevan jopa kärsivän. Mutta baby blues oli kohdallani aikamoinen kokemus. Oli todella outoa itkeä ihan tuosta noin vain, eikä edes millekään erityiselle syylle. Onneksi oma positiivinen minäni kampesi baby bluesin yli ja suurimmat itkut jäi taakse. Tämä kakkoskohdan tavoite on vähän liitoksissa ykköskohtaan. Mutta haluan siis kuitenkin taas enemmän keskittyä myös sinne henkisen hyvinvoinnin puolelle. Sieltä se kaikki pohja rakennetaan. ❤
  3. Palauttaa mieliin akrobatian saloja. Pari viime vuotta olen harjoitellut ahkerasti akrobatiaa. Hurahdin siihen lajiin oikeastaan alunalkujaan tankotanssin kautta kolmisen vuotta sitten. Lähdin muutaman ystävän kanssa sitten harjoittelemaan tankotanssisalin ulkopuolelle, mm. Taitoliikuntakeskukseen erilaisia akrobatian alkeita. Eräs ystäväni opettaa sirkustaiteita, joten hänen kanssaan kävimme harjoittelemassa päälläseisontaa ja käsilläseisontaa ja myös mm. kankailla erilaisia kiipemisiä jne. Tuo laji vei minut niin mukanaan, että ennen raskautta salitreenikin meinasi välillä tyystin unohtua, kun teki mieli vain ”tempputreeneihin”. Nyt pikkuhiljaa alan taas palaamaan kohti näitä ihania akrobatian saloja. Se on aivan ihanaa, päätätyhjentävää, onnistumisen tunnetta ja epäonnistumisista ylösnousemista ja uudelleen yrittämistä. Palkitsevaa niin henkisesti, kuin fyysisesti.
  4. Olla läsnä ja karsia turhat asiat. Nyt tuntuu, että viime vuodet on olleet aikamoista menoa ja melskettä. Kaipaan todella paljon sellaista rauhaa ja olemista vain perheen kesken kotona. Haluan karsia turhia asioita ja saada sitä kautta ns. tyhjää aikaa enemmän. Haluan, että kiireen tuntu häviää. Että on rauha tehdä niitä itselle tärkeitä ja rakkaita asioita, olla läsnä niiden tärkeiden ja rakkaiden kanssa. ❤
  5. Opetella laittamaan rajat. Tämä liittyy hieman tuohon edelliseen kohtaan. Toisaalta myös 1. ja 2. -kohtiin. Mutta nämä rajat liittyvät eniten henkilökohtaiseen elämääni. Blogini lukijamäärät ovat vain kasvaneet entisestään ja tämä on tuonut eteen taas enemmän niitä bloggaamisen negatiivisia puolia, joita en aio täällä sen kummemmin käsitellä. Kuitenkin tämän vuoksi olen päättänyt rajata henkilökohtaista elämääni vielä tarkemmin. En halua avata ovea kotiimme ja perhe-elämäämme enää niin usein. Mutta raotan sitä ovea kuitenkin silloin tällöin. 😉
  6. Pistoolikyykyt takaisin treeniin. Vähän ennen raskautta opin pitkän harjoittelun myötä tekemään pistoolikyykkyjä molemmilla jaloilla. Ensin se onnistui vain oikealla, koska oikeassa jalassa sain jalkatreeneissä aktivoitumaan pakaralihakset paremmin – ne myös vahvistuivat. Fysioterapeutin avulla opin aktivoimaan myös vasemman pakaran lihakset paremmin ja opin myös tekemään vasemmalla jalalla pistoolikyykkyä. Tämän kaltaiset vähän motoriikkaa ja paljon kehonhallintaa vaativat liikkeet on itselleni niitä motivoivimpia opetella ja treenata. Tylsistyn helposti pelkän peruskyykyn tekemisessä. 😉

kotiuu2

Luulen, että tässä on aika hyvät tavoitteet tälle vuodelle. Tai en mitään luule, vaan ne on. ❤

Postauksessa olevat vaatteet:

kotiuu3

***

Ihanaa sunnuntaita ja alkavaa viikkoa. ❤ Me lähdetään nyt koko perheen voimin kävelylle, tutustumaan uuden kodin lähimetsiin. 😉

pus!

logo

Suosikkitreenejä!

Tänään ajattelin jakaa teille mun luetuimpia treenipostauksia! 🙂 Mulle ainakin itselle tuli näistä ihan sellainen kunnon treenifiilis! Että kunhan vain tästä joskus taas salille pääsen takaisin, niin näistä saan hyvää pontta ja kivoja liikkeitä treeneihin!

1. Tabata-treeni

tabata

 

Keväällä tein postauksen Koko kropan Tabata-treeni. Itse tykkään monesti tehdä tabatoja, ne on tosi hyviä hiit-treenejä. Niissä saa nopeasti käytyä koko kropan läpi, jos on joskus päiviä ettei ehdi tekemään pitkää treeniä.

2. Erilainen salitreeni

lantion nosto

Tähän postaukseen keräsin 7 vähän erilaista liikettä salille. Koko kroppa käydään tässäkin läpi, mutta liikkeet on vähän sellaisia ”hifistely-liikkeitä”, eli ei ihan normaalimmasta päästä.
Klikkaa tästä 7 liikkeen erilainen salitreeni.

3. Selkätreeni

Ylätalja

Tässä aika uusi selkätreenipostaus. Selkätreeni 4+1 ja siihen voi lisätä vielä yhden liikkeen alla olevalta videolta. Sen jälkimmäisen tuosta. 🙂

 

4. Päälläseisonta

Päälläseisonta

Tämä Päälläseisonnan ABC oli toivepostaus, jossa kerroin askeleet päälläseisonnan opetteluun. 🙂

5. Kehonpainotreeni

Tämä treeni sopii myös raskaana oleville. Sen minäkin tein kesällä maha jo mukavasti pyöristyneenä. 😉

6. Käsitreeni

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Mun ja Tuukan yhdessä kehittelemä käsivarsitreeni, jossa on yhteensä kuusi liikettä. Käsille treeniä siis tästä: Kuuden liikkeen käsivarsitreeni!

7. Jalkatreeni

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Ja tähän loppuun vielä tällainen jalkatreeni, johon olin koonnut lukijoiden ja mun suosikkiliikkeet. Klikkaapa tuosta Jalkatreeni – lukijoiden & mun suosikkiliikket!

***

Sitten vielä pari venyttelypostausta. Koska myös kehonhuollot pitää muistaa!

Five tips to split – oli myös toivepostaus. Liikkeitä, joilla saat joskus ”sivuspagaatin” onnistumaan.
DCIM102GOPRO

Kehonhuolto – tee nämä liikkeet! Tämä oli myös suosittu koko kropan venyttelypostaus. 🙂

IMG_3367-001

***

Toivottavasti näissä oli jotain uusia liikkeitä teillekin! 🙂 Kivoja treenihetkiä!

Monna