Smoothie – tuo päivän pelastaja!

* Yhteistyössä: Valio PROfeel

valio

Aloitan lähes joka päivä aamuni smoothiella. Se on vain niin helppo aamupala. Varsinkin jos on aamu, että ei ole hirveästi aikaa – on smoothie mulle päivän pelastaja!

Tykkään hitaista aamuista, silloin teen monesti itselleni oikein ison aamupalan. Keitän kahvia, teen smoothien ja vielä leivätkin kylkeen. Nautiskelen aamiaisesta sitten oikein ajan kanssa, usein jotain ohjelmaa tv:stä tai Netflixistä katsoen. Viikonloppuisin usein teemme tämän kaiken yhdessä mieheni kanssa.

smoothie

Smoothie valmistuu lähes aina ihan samalla reseptillä. Heraproteiinin maku saattaa vaihdella ja proteiinin valmistajakin, mutta nyt vakkariksi on muodostunut Valion PROfeel heraproteiinit. Laktoosittomuutensa takia nämä Valion herat eivät tuota minkäänlaisia väänteitä vatsaan.

Resepti, jota lähes aina käytän menee näin:
* 40g heraproteiinia
* 1 banaani
* 100g pakastemustikoita
* 100g pakastepuolukoita
* 4 rkl maustamatonta soijajugurttia
* loraus vettä

smoothieresepti

Välillä lisään mukaan muitakin hedelmiä banaanin lisäksi tai muita marjoja. Mutta tämä on sellainen helppo aamupala, koska sen tekeminen menee vaikka silmät kiinni.

Smoothieen meillä löytyy aina kaapista tarpeet. Teemme molemmat smoothien silloin tällöin myös välipalaksi. Smoothien sekaan saa niin helposti ympättyä kaiken ”tarpeellisen” ja siitä saa helposti energiarikkaan aamu -, väli – tai iltapalan.

valio profeel

Proteiinia suositellaan nautittavaksi noin 10–20 prosenttia koko päivän energiantarpeesta. Aikuisella se tarkoittaa tavallisesti 1,1–1,3 grammaa painokiloa kohti päivässä. Proteiinin tarve vaihtelee elämäntilanteen ja aktiivisuuden mukaan ja voi olla jopa kaksi grammaa painokiloa kohti päivässä. Monesti paljon treenaaville suositellaankin, että se proteiininsaanti olisi 1,5 – 2,0 grammaa per painokilo per päivä. Proteiini on treenaajien lisäksi todella tärkeää painonhallitsijoille/pudottajille, ikäihmisille, raskaana oleville ja imettäville. Proteiini ei juuri varastoidu elimistöön, joten siksi sitä tarvitaan ruokavaliosta jatkuvasti.

Itse asiassa tässä postausta kirjoittaessani nautinkin juuri tuon kuvissa olevan lasillisen smoothieta. 😉 Että slurps vaan! <3

Valio hera

Tässä vielä kaksi aiempaa postaustani heraproteiinista:

MITEN KÄYTTÄÄ HERAPROTEIINIA?

HERKULLISTA VÄLIPALAA PROTEIINISTA!

Näistä postauksista löytyy mm. taulukko miten minkäkin kokoisen ihmisen kannattaisi proteiinia nauttia. Postauksissa myös lisäinfoa proteiinista, varsinkin tuossa ”Miten käyttää heraproteiinia”-postauksessa. 🙂

***

Ihanaa keskiviikkopäivää kaikille! <3

Monna