Pihatreeniä ja tankotanssia!

On ihanaa, kun on saanut treenistä taas kiinni! On ihanaa, kun on ”lupa” treenata. Vaikka edelleen pitääkin koko ajan miettiä keskivartaloa. Mitään isojen painojen kanssa tehtäviä maastavetoja tai kyykkyjä en saa edelleenkään tehdä. Myös suorien vatsalihasten treenaaminen on vielä pausella. Joka tapauksessa on ollut niin energisoivaa huomata, miten ihanaa se treenaaminen onkaan! Oikeasti odotan sitä, että saan jossain vaiheessa sitten treenata ihan juuri sitä mitä haluan, ilman sen suurempaa miettimistä. Se on sitten, kun erkauma on kuroutunut kokonaan kiinni.

Siihen asti jatkan näillä;

  • kotona tehtävillä kehonpainotreeneillä, miettien liikkeet hallitusti
  • tankotanssilla, mutta jättäen esim. invertoinnit ja muut suorien vatsalihasten työn vaatimat liikkeet vielä pois
  • kuntosalilla, pienillä painoilla ja tuetuilla liikkeillä
  • palautumista eteenpäin vieviä liikkeitä

Mutta kyllä minä sanon, että olen ihan täysi esimerkkitapaus siitä, kun ei malta odottaa kehon palautumista raskauden jälkeen. Kuten alkukeväästä kerroin, lähdin liian aikaisin riuhtomaan. Vaikka kuinka luulin tekeväni rauhassa ja hallitusti, sain aikaan erkauman leventymisen. Maltti olisi ollut valttia, mutta kun ei sitä meinannut löytyä. Eikä meinaa vieläkään.

Se on todella outoa. Ihan kuin olkapäillä hyppisivät ne piru ja enkeli, sellaiset sarjakuvista tutut. Toinen sanoo, että älä nyt treenaa vielä – ehdit kyllä. Ja toinen huutelee, että mene treenaamaan vaan – kyllä sinä pystyt! Tiedän täysin ne faktat, miten olisi pitänyt ja pitäisi tehdä, mutta silti mieleni ja kehoni ei vaan kertakaikkiaan meinaa malttaa. Nyt kuitenkin yritän kaikkeni koko ajan, että se pirulainen pysyisi hiljaa. Ja siksi olenkin ilmoittautunut heinäkuussa alkavalle äitikurssille, josta kirjoitin TÄÄLLÄ.

Sain mahtavan tilaisuuden kokeilla ystäväni Nanan kehonpainotreenivalmennusta: FIT with Nana. Valmennuksessa on runsaasti erilaisia treenejä, joiden tekemiseen menee 15-30min. Joten näin kiireisenä koti-äitinäkin niitä ehtii tekemään! 🙂 Olenkin nyt muutamana päivänä sieltä ottanut hyviä liikkeitä kotitreeneihin. Osan liikkeistä olen jättänyt tekemättä, kuten lankutukset, punnerrukset ja hypyt. Mutta on ihan super motivoivaa tehdä jonkun muun suunnittelemia treenejä. Ettei aina tarvitse itse miettiä. Olen oppinut jo nyt muutamia uusia kivoja liikkeitä ja treenit on ollut helppo tehdä vaikka koirien ja Emman touhutessa ympärillä. Kannattaa klikata tuo valmennus itselleenkin! 😉 Voi tehdä mökillä tai missä vain!

Kotitreenien lisäksi olen nyt tosiaan käynyt pari kertaa tankotanssimassa. Voi että miten kömpelö olo oli ekalla kerralla. Kun välissä taukoa oli noin parisen vuotta.. 😉 Mutta silti niin kivaa. Kerroinkin teille jo, että ihan tosiaan hymyilytti tunnilla niin kovin, että oli käännettävä katse välillä lattiaan. 😀 Pole4Fit:llä on tosi paljon erilaisia tankotunteja, on alkeita ja tanko-koreota, jossa on yhdistetty tanssia vielä enemmän tangolla pyörimisen kanssa. Sitä meinaan kokeilla seuraavaksi!! Sieltä löytyy myös sirkustunteja ja vaikka mitä! Että jos tankoilu tai sirkustemput kiinnostaa, niin suunnatkaa tuonne!! Ihana paikka ja ihanat opettajat!

Huomaan, että olen paljon väsyneempi jos treeneihin tulee taukoa. Ja vaikka se treeni kestäisi 15 minuuttia ja sisältäisi vain muutaman kehonpainoliikkeen, on sen jälkeen ihan huippu hyvä fiilis. Sen jälkeen koko päivän jaksaa paremmin!

Tuossa Nanan nettitreenivalmennuksessa on muuten myös tosi hyviä kehonhuoltovideoita! 🙂 Olen ajatellut, että ottaisin pari kertaa viikossa sellaisen aamun aloituksen, että roudaan jumppapatjan ulos (niin kauan kun vielä asutaan appivanhempien luona) ja teen kehonhuoltoa 15min. Siitä käynnistyy päivä ihan eri tavalla, kuin suoraan sängystä keittämään kahvia ja silmät ristissä jotain touhuamaan.

***

Mitenkäs siellä sujuu? 🙂 Mitkä on teidän treenimuotoja?

Iloa liikunnasta!

*sis. mainoslinkkejä

Tällä viikolla ehdin treenaamaan kaksi kertaa, vaunulenkkien lisäksi. Se ei ole mikään suunnaton määrä, mutta se on silti jotain! Olen tajunnut sen, että ei minun tarvitse suorittaa jotain suuria treenimääriä viikossa nyt heti, kun saan vihdoin luvan kanssa treenata. Kunhan pari-kolme kertaa viikossa pääsen treenin pariin, se tuo lisäenergiaa, jaksamista kaikkeen ja iloa!

Takki – TÄÄLTÄ

Torstaina kävin tekemässä ystäväni Inarin kanssa taas jalkatreenin. Me olemme tosiaan nyt pienten lasten äiteinä tehneet keskenämme diilin, että joka torstai treenataan tarakkaa.. 😀 Siis jalkoja ja peppua. Oli älyttömän hyvä treeni ja itse asiassa takareisissä ja pakaroissa tuntui vielä eilenkin lihasjumia.
On kiva myös nähdä hyvää ystävää kerran viikossa, vaihtaa samalla kuulumisia ja höpötellä vauvajuttuja.

Lauantaina, eli eilen kävin tankotanssimassa ekan kerran kahteen vuoteen!! Oli niin älyttömän siistiä, että minua hymyilytti koko tunnin ajan. Tunnin alussa, kun tehdään erilaisia pyörähdyksiä tangolla, tuntui kuin olisin ollut lapsi uudestaan. Minua oikeasti hymyilytti niin paljon, että jouduin vähän katselemaan lattiaan välillä. Ettei muut tunnilla olijat olisi katsoneet, että mikähän hullu tuolla yksinään naureskelee.. 😀 Toisaalta noilla Pole4Fitin tunneilla on aina ollut rento tunnelma.

Enhän minä niin ketterä ollut kuin edellisellä kerralla. Enkä lähtenyt invertoimaan (pää alaspäin tangolla), koska vatsalihakset edelleen tekevät palautumistyötään raskaudesta. Sain ohjaajalta aina vaihtoehtoliikkeitä, kun muut teki jotain sellaista, joka olisi ollut vahvasti suorille vatsoille tulevaa työtä.
Tunnin jälkeen sisäreidet, polvitaipeet ja käsivarsien sisäpuolet olivat aivan hellinä tangolla hankaamisesta ja pidoista. Hauikset ihan tärisivät, mutta oli niin hyvä fiilis!

Tämä on asia, joka on se minun viestini liikunnasta! Kaikki jotenkin aina kulminoituu joihinkin ajanjaksoihin. Nyt tuntuu, että sanoma liikunnan ilosta on se juttu, mitä minä haluan viestittää. Vielä vahvemmin kuin aiemmin!

On ihana kuulla meidän Treeniryhmissä olleilta ihmisiltä, että ”Parasta teidän treeneissä on se ilo mitä Tuukan kanssa tuotte meille asiakkaille.” tai että: ”Teidän treeneissä on aina niin älyttömän hyvä fiilis; kaikki tekee täysillä, mutta silti nauru raikaa.”  Se on se työ, jota on todella kunnia tehdä! Mikä voi olla parempi palkka työstä, kuin asiakkaan sanat: ”Monesti työpäivän jälkeen on väsynyt ja vähän v*ttuuntunitkin fiilis. Treeniryhmän treenien jälkeen on aina hyvä fiilis ja hymyilyttää.”

On ihanaa heittää asiakkaille haastetta niin fyysisesti, kuin ilon kautta henkisesti. Välillä kannetaan reppuselässä kaveria tai tuntematonta treeniryhmäläistä. Välillä kyykätään niin pitkään, että meinaa kyynel tulla silmään. 😉 Silti hymyillen.

Meillä on taas huomenna alkamassa kesän Treeniryhmä! Meillä on 3-5 treenipäivää viikossa ja minun ja Tuukan lisäksi valmentajina toimii Joosua Visuri, Veera Malmivaara ja Lari Salama. Erilaisia, haastavia, monipuolisia treenejä siis luvassa koko kesän. Ja ulkona treenataan! 🙂 Katso TÄSTÄ koko kesän lukujärjestys ja osta oma osallistumisoikeus kesän hauskimpiin ja monipuolisimpiin treeneihin mukaan!! Vannon, että tulet pitämään! 😉


Tarjoamme sinulle koko kesän 4 erilaista treenipakettia, joista voit valita parhaiten itsellesi sopivan!

  • Juoksutreenit maanantaisin = 69€
  • Treeniryhmä 10 harjoitusta = 69€
  • Treeniryhmä 20 harjoitusta = 99€
  • All in (sis. kaikki harjoitukset) = 129€10 ja 20 harjoituksien paketeissa voit vapaasti valita, milloin käyt harjoituksissa. Paketit oikeuttavat sinua käymään joko 10 tai 20 kertaa harjoituksessa kesän aikana. Sinun ei tarvitse ilmoittautua etukäteen harjoituksiin, sen kuin vain putkahdat paikalle! Tämän joustavammaksi ja helpommaksi ei treenaaminen enää tule!All in – paketti sisältää oikeuden käydä kaikissa harjoituksissa vaikka koko kesän ajan 3-5 kertaa viikossa.Juoksutreeni-paketti sisältää oikeuden käydä kaikissa maanantain juoksutreeneissä! Tämä on mainio valinta juoksuharrastajalle tai juoksusta kiinnostuneelle. Harjoitukset ovat todella monipuolisia ja suurin osa niistä on suunniteltu niin, että jokainen voi suorittaa ne oman kuntotasonsa mukaan jäämättä jälkeen porukasta. Juoksutreenit on myös mainio tapa valmistautua vaikka tulevalle puoli, –  tai täysmaratonille.

Ilmoittaudu mukaan TREENIRYHMÄÄN TÄSTÄ!! 🙂

***

Kiitos kaikille Biothermin kilpailuun osallistuneille!! Voittajaksi arpakone valitsi nimimerkin: jiip! Onnea!! Laitan sinulle sähköpostia!

Ihanaa sunnuntaita kaikille! <3 Ja toivottavasti nähdään treeneissä! 😉