Maha litistyy, vai litistyykö?

Parisen viikkoa on nyt menty mun terveempi minä -projektia! 🙂 Ja voi vitsi, kun tuntuu hyvältä! Mä oon tehnyt muutamia huomioita, joita on tapahtunut tässä parin viikon aikana. Kerronpa niistä! 🙂

Energisempi olo! Mulla on kaikonnut se kamala ja uuvuttava väsymys. Mä tiedän, että iso syy siihen on sokerin vähentäminen ruokavaliosta. Sokeri monesti uuvuttaa ja tekee väsyneen olon. Sokerin vuoksi energiatasot vaihtelee niin nopeasti – ensin täysillä ylös ja sitten täysillä alas. Herkkupäivän oon pitänyt tälläkin viikolla, mutta söin karkkia vasta illalla. Näin se on toiminut parhaiten.

Littemäpi vatsa! Kyllä! On aivan ihana tunne, kun maha on pysynyt nyt hyvänä! Kertaakaan ei oo parin viikon aikana vatsa turvottanut tai ollut kipeänä! Niin ihanaa! Mä oon varma, että kun syön nyt mun vatsalle sopivia ruoka-aineita, on se myös syy tohon energisempään oloon. Kuten joku joskus on todennu: suolisto on ihmiset toiset aivot.

Hehkeämpi iho! Mä oon huomannut, että sokeri ja viljat turvottaa mun naamaa ja varsinkin se sokeri tekee näppyjä. Nyt onkin ollut ihanan raikkaan näköinen iho kasvoissa. Oon saanut myös ig:n directiin muutamiakin viestejä, että onpa sulla hehkeä ja kaunis iho! 😀

Treenit on maistunut! Nyt tän toisen viikon aikana oon treenannut enemmän kuin ekan viikon aikana. On ollut tosi hyvä boogie treenien suhteen ja ihan tosissaan tehny mieli treenaamaan. Me ollaan sovittu mun ystävien Hillan ja Lauran kanssa, että treenataan kerran kahdessa viikossa yhessä. Sen lisäksi mulla on salitreffit kerran viikossa ystäväni Inarin kanssa. Ja parin viikon päästä aloitetaan temppuilutreenitreffit kerran kahdessa viikossa ystävieni Jennin ja Merin kanssa. Mä oon huomannut, että mulle sopii ihan älyttömän hyvin tällä hetkellä nää sovitut treenitreffit! Ne motivoi ja pistää liikkeelle, näkee samalla ystäviä – eikä niitä tuu peruttua! 🙂

Ilo tehdä! Se sellainen ilo ja into tehdä itselleen hyvää, treenata ja syödä oikein – on palannut täysillä! Mulla oli pitkään kadoksissa treenimotivaatio, en tavallaan löytänyt ”syytä” miks oisin treenannut. Nyt kun oon liikkunut enemmän, on se into palannut sen myötä. Kun taas muista miten paljon energiaa se liikunta tuo päiviin ja lisää sellaista hyvää vireystilaa! 🙂 Liikunta pitääkin mun mielestä olla ilon tuoja! Ei pakkopullaa!

Treenin jälkeen hymyilyttää!

Mä kuvasin mun, Hillan ja Lauran porrastreenistä viiden liikkeen porrastreenivideon IG-tv:n puolelle. Jos haluut liikevinkkejä portaisiin, ni käy kattomassa video TÄSTÄ.
Mites teillä on sujunut treenien ja ruokahommien kanssa?

***

Iloista ja ihanaa torstaita! Pus!

 

 

Lue myös toivepostaus: Kahden päivän ruokapäiväkirja

Tätä rakastan! Tätä en.

#tätärakastantätäen  #munkehomunsäännöt

Minä ja Alona päätettiin, että halutaan tehdä jotain tällä kehopositiivisuus -saralla. Aiheen ympärillä on nyt ollut kuhinaa jo jonkin aikaa ja me halutaan nyt avata tätä asiaa siltä kantilta miten me se koetaan. Me molemmat Alonan kanssa ollaan puhuttu kehopositiivisuuden puolesta jo pitkään. Minä jo vuosia. Jo ennen äidiksi tuloa. 😉

Nyt me halutaan haastaa kaikenkokoisia ja näköisiä miehiä ja naisia, rohkeasti kertomaan ja näyttämään meille, mitkä on ne kohdat kehossaan joita rakastaa ja joita ei niinkään. Meillä kaikilla on luultavasti ainakin yksi kohta kropassa, jota haluaisi ehkä muokata tms. Voit olla tyytyväinen koko vartaloon, mutta haluaisit lihaksikkaammat käsivarret, pienemmät jenkkakahvat, suuremmat reisilihakset, pienemmän pepun tms.. 🙂

Jokaisella on oikeus olla seksikäs oli minkä näköinen, kokoinen tai ikäinen tahansa. Jokainen saa tuntea itsensä hyväksi kehossaan, on se sitten tiukkaakin tiukempi tai löysääkin löysempi. 😉  Mutta se ei tarkoita sitä, että jos on sinut itsensä kanssa, rakastaa vartaloaan tai puhuu kehopositiivisuuden puolesta, etteikö saisi olla asioita omassa vartalossaan mistä ei tykkää. Eikä se myöskään tarkoita sitä, ettei saisi haluta pudottaa painoa tai muokata jotain kehonosaa tai kokonaisuutta.

Koska me haastetaan ihmiset kertomaan parhaat puolet (tai edes yksi) kropastaan ja se jokin mistä ei niin pidä, tottakai me Alonan kanssa kerrotaan myös ne omat!

Tätä rakastan!

Tätä rakastan!  Kokonaisuutta, koko omaa vartaloani ja kasvojani. Tykkään myös mun rinnoista ja muodoista, siitä kun oon naisellinen. Mä oon oikeasti tosi tyytyväinen mun peilikuvaan ja siihen miltä mun kroppa näyttää, kun puen sen mulle sopivasti. Mä tykkään korostaa mun hyviä puolia – tottakai! 🙂 Tykkään käyttää treenitrikoita, koska mun reidet näyttää niissä aika hyviltä. Tykkään käyttää paitoja ja toppeja, jotka tuo mun muodot esiin kauniisti.

Tätä en.

Tätä en. Mun mahaa. Se on mulle arka paikka ollut aina ja myös nyt raskauden jälkeen. Raskauden tuomat arvet on ollut tavallaan helppo hyväksyä, tavallaan ei. Mutta ei ne arvetkaan oo se ”huonoin juttu”, vaan ihan sen turvotus ja pömpötys. Myös se, että se ei oo tällä hetkellä ihan timmein versio itsestään – on sellanen asia mitä haluan muokata. Näihin kaikkiin auttaa oikeanlainen ruokavalio, eli se mistä oon puhunut – syön sellaisia juttuja, jotka sopii mun mahalle ja suolistolle. Ja tietty treeni! 🙂


Meillä jokaisella on oikeus päättää oman kropan suhteen asioista. Moni on varmasti nähnyt englanniksi hashtagin #mybodymyrules Siitä tän meidän toisen hashtagin ajatus lähti #munkehomunsäännöt ❤ Koska niinhän se on. Meillä jokaisella on oikeus tykätä kropastaan sellaisena kuin se on, jokaisella on myös oikeus haluta muokata sitä. Kuten oon paljon nyt lähiaikoina kirjoittanut, että hienointa olis kun se kaikki tapahtuis rakkaudesta itseään kohtaan.

Tän haasteen myötä kun mietitte sitä kohtaa siinä omassa kropassa mikä on se, josta ei niin pidä – tehkää sekin rakkaudella. Mä itse ajattelen esim. mun mahasta niin, että se näyttää nyt tältä miltä näyttää. ”Let’s deal with it”. Ja sitten kun sen asian on jotenkin hyväksynyt, voi muutoksia alkaa tekemään jos haluaa. Jos ei halua, niin sekin on fine! 🙂

Muistakaa, että kukaan muu ei määritä sitä mitä te tunnette omaa kehoanne kohtaan! Kukaan ei voi sanoa, että toinen on liian laiha tai liian hyvässä kunnossa – eikä siks voi kokea epävarmuutta kehossaan. Kukaan ei voi myöskään sanoa, että tottakai sä oot kehopositiivisuuden kannalla, koska oot ylipainoinen. Eikä myös sitä, että kehopositiivisuuden varjolla selitellään ylipainoa. Ei. Niin tää homma ei mee. Kehopositiivisuus on aate, jota jokainen saa käyttää. Voi olla kehopositiivinen, vaikka haluais laihduttaa tai tietäis omassa kehossaan olevan ”pari kiloa” ylimääräistä. Voi olla myös kehopositiivinen, vaikka rasvaprosentti olis 15%.

Myös laihdutus on kehopositiivista, jos henkilö itse kokee laihdutukseen positiiviseksi! Myös se on kehopositiivista jos ei tahdo laihduttaa. Kehopositiivisuuteen ei kuulu toisten vartaloiden kommentointi tai arvostelu, kehopositiivinen pyrkii hyväksymään itsensä ja oman vartalonsa lisäksi myös kaikenlaiset muut vartalot. Tämä on juuri se = Mun keho, mun säännöt! Vain sillä on merkitystä mitä itse koet omasta vartalostasi! ❤


Nyt löydät siis instagramista nää mun ja Alonan kaks kuvaa ja myös ne somevaikuttajat, jotka me haastettiin mukaan!! 🙂 Mun tililtä @monnapursiainen ja @alonakuusisto :n tililtä näet siis lisää. Ylipäänsä instagramissa näiden hashtagien #tätärakastantäten ja #munkehomunsäännöt takaa toivottavasti löytyy pian PALJON kuvia ja ihmisiä, jotka lähtee tähän haasteeseen mukaan!!

KUKA ON MUKANA?? MÄ TOIVON, ETTÄ SUPER MONI!!!

❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤