TEHOa!

Tehtiin TEHO Sport:in kanssa yhteistyökampanja.
Kaikkien kampanjaan osallistuneiden bloggaajien postaukset löytyy kampanjasivulta osoitteesta fitfashion.fi/teho
Minäkin pääsin testailemaan uusia makuja, suklaista proteiinipatukka ja suklaista palautusjuomaa.
20140318_073618Tämä ihana paketti saapui kotiimme hetken aikaa sitten, aamulla oli postimies Pate oven takana ja ojensi tämän.

Tuotteethan pääsi meillä testiin samantien! 😀
Eka patukka avattiin mieheni kanssa heti ja ensimmäinen palautusjuomakin pääsi testiin jo saman päivän aikana.

TEHO Sport suklaa -proteiinipatukka sisältää siis jopa 40% proteiinia, joten siinä on runsaasti lihasten tarvitsemia rakennusaineita, jotka auttaa lihaksia palautumaan treenin jälkeen. Mä suosittelisin tätä myös silloin tällöin välipalana. Vähäinen sokereiden määrä ja runsas proteiinin määrä tässä patukassa on oikein sopiva ateriankorvike treenaaville ja ruokavaliotaan tarkkaileville. 🙂
226-bc3600c9

Patukan ravintosisältöä pääset tarkkailemaan vielä lisää TÄSTÄ linkistä.

Meillähän kävi sen verran ohrasesti tässä hommassa, että noi patukat tuli vedettyä ennen kun ehdin edes postausta tehdä. 😀 Haha! Joten suklaisesta patukasta tässä ei nyt ole muuta omaa kuvaa kuin tuo ensimmäinen postipaten kuva.
Patukan koostumus ja ravintosisältö on sen verran hyvä, että jopa ravitsemustieteitä opiskeleva mieheni ”hyväksyi” tämän ja otettiin pari patukkaa evääksi mukaan myös Tunisian matkalle.
Ja tosiaan tää patukka on ihan ehdottomasti yksi parhaimman makuisista mitä oon syönyt.

Sanotaan, että päivän jokaisella aterialla olisi hyvä saada aina proteiinia. Sen vuoksi tämä patukka on oikeasti hyvä myös välipalana silloin tällöin. Ja tottakai siis pääasiallisesti käyttää lihaskuntotreenin jälkeen.

IMG_8299No sitten oli tämä toinen ihanuus, mikä myös pääsi testailuun.
Alkuun on todettava, että täähän on kun kaakaota jois. Aivan super hyvän makuista ja herkullista.

TEHO Sport palautusjuomat on valmistettu suomalaiseen laktoosittomaan lähimaitopohjaan. Tuotteet ovat myös gluteenittomia. Voimaharjoitteluun tarkoitetut juomat sisältää 26g proteiinia ja saman verran hiilihydraatteja per pakkaus.

Tämä toimii äärettömän hyvin salitreenin jälkeen palautuksena. Jos painoaan tarkkailee, niin tätä en vetelisi ihan joka päivä montaa tölkkiä välipalana. 😉
Mutta proteiinimäärän vuoksi on todella hyvä tuote korjaamaan heti treenin jälkeen treenissä syntyneitä lihasten mikrovaurioita.

Ja TÄSTÄ linkistä pääsettte tutkailemaan juoman ravintosisältöä lisää.

Koska patukat olivat niin hyviä, että menivät jo, niin ostin testiin vielä pari muutakin TEHO Sport-patukkaa. Näitä innolla testailemaan. 🙂
IMG_8300
Ootteko te maistaneet TEHO-patukoita tai juomia? Mitä tykkäätte?

TEHO-tunti ja syysmasennus

Siis ihan ensiksi, onko nyt syksy, talvi vai kevät?
Mä en yleensä välitä hirveesti ilmoista. Tai siis ne ei vaikuta mun mielialaan tai muuhunkaan käyttäytymiseen. Jos sataa, niin laitetaan kumpparit jalkaan ja goretexia niskaan, jos on pakkasta ni pistetään enemmän päälle jne…
Mutta nyt tänään mulle tuli ekaa kertaa sellanen olo, että kun ei se talvi oo vielä alkanutkaan, niin eikö voitais ihan suoraan siirtyä syksystä kevääseen?
20140107_082245
20140107_082148Tiistaina olin taas tankotanssimassa. Aamulla väsytti eikä meinannu kiinnostaa lähteä, vaikka oon ollu niin intona siitä lajista!
Mutta vääntäydyin kuitenkin paikalle ja onneks menin. Oli taas niin super ihanaa!!!
1503437_10152141597070351_775058247_n-001 IMG_20140107_103835Taas opin vähän lisää ja uskalsin tehdä myös taaksepäin pyörähdyksiä. Niin sitä pikku hiljaa kehittyy ja oppii luottamaan voimiinsa tangon kanssa.

IMG_20140108_143048
Eilen työpäivän jälkeen käytiin Inarin kanssa tekemässä puolen tunnin hauis-ojentaja-treeni salilla ja sen jälkeen mentiin Hennan pitämälle HOT TEHO-tunnille. Huh jo valmiiks!!
Sieppaa16-001 Sieppaa15-001 Sieppaa14-001
TEHO-tunti on siis 30min kestoinen tunti FIX-liikuntakeskuksilla.
Mä ohjaan itsekin TEHO-tunteja aina torstaisin Töölön Fixillä. Eilen mentiin sitten Inarin kanssa tosiaan Hennan vetämälle TEHO ”HOT”-tunnille Märskyyn. Tunnin sisältö rakentuu samalla tavalla kuin muissakin halleissa, mutta tunti pidetään HOT-alueella, eli uimahallin katsomon lämmössä. Tekee siis treenistä vielä pikkasen rankemman.

Eilen oli vuorossa TEHO Syke. Niitä on muutamia eri versioita, on syke, kestävyys, taito ja voima. Jokainen tunti koostuu sitten vähän erilaisista liikkeistä, välineistä ja suorituskestoista ja tavoista.
Syke-tunnilla on tarkoitus saada syke nousemaan nimensä mukaisesti ja tehdään nopeita toistoja lyhyillä sykleillä. Ja syke-tuntien liikkeet on aina ilman välineitä tehtäviä.

Eilen oli neljä pääliikettä ja liikepareina aina salmiakkivatsat.
Jokaista liikettä tehtiin aina 5-toistoa, jonka jälkeen 5 salmiakkivatsaa. 40sek työtä ja 20sek lepoa, ja työaikana niin paljon noita viiden toiston juttuja kun vaan ehti ja pystyi.
Pääliikkeet oli burpee (yleisliike), punnerrus liikkuen, polvet rintaan hypyllä ja keinukyykky.

Salmiakkivatsa
Salmiakkivatsa

Salmiakkivatsa
Salmiakkivatsa

Kuvat liikkeistä otettiin tunnin jälkeen videokuvana, ja nää on vain kuvakaappauksia, joten huonolaatuisia. Mutta saatte tunnin idean selville. 🙂

Burpee
Burpee

Burpee
Burpee

Burpee
Burpee

Kaikki pääliikkeet tehtiin tosiaan salmiakkivatsojen parina. Yhdellä paikalla oltiin neljä kierrosta, eli neljä kertaa 40sek työtä. Ja sitten vaihdettiin seuraavaan paikkaan.

Punnerrus
Punnerrus

Polvet rintaan hyppy
Polvet rintaan hyppy

Jokaisen paikan välissä oli minuutin tauko. Eli ei tosiaan kovin kauaa ehdi hengähtää.
Aloitettiin Inarin kanssa paikasta missä oli pareina burpee ja salmiakkivatsat. Jo ekan paikan jälkeen oli kyllä sellanen hiki päällä, että huh!

Keinukyykky
Keinukyykky

Keinukyykky
Keinukyykky

Tässä vielä pieni videokooste liikkeistä. Toi polvet rintaan hyppy on ihan vammasen näköinen, mutta menkööt! 😀 Ei tossa vaiheessa enää irronnut kauheesti kimmoisuutta! 😉

Tunnin jälkeen ei tosiaan meinannut paidasta löytyä kuivaa kohtaa, naama oli punanen ku paloauto ja tukkakin hapsottu ties mihin suuntaan. Mut ei se oo pääasia miltä treenin jälkeen näyttää, vaan se että treenissä antaa niin kaikkensa ku mitä ikinä pystyy!
IMG_20140108_175426Hennalle kiitos super hyvästä treenistä! Ja Inarille kiitos treeniparina olosta. 🙂 Molemmista sai virtaa tehä vielä pikkusen kovempaa. 😉

TEHO-tunteja pidetään siis FIX-liikuntakeskuksissa. Kesto on 30min. Ja tunneilla on tarkoitus ottaa ihan kaikki tehot irti kropasta!! Kannattaa testata! Mulla tänään tunti klo 19.05 Töölön Fixissä! Vielä mahtuu mukaan!! TULKAA KOKEILEMAAN!!!

Sitten mulla on teille vähän syvällisempää vielä tähän loppuun.
Mulla on ollut nyt lähi aikoina jotenkin vaikeeta löytää tasapainoa työn, treenaamisen, syömisien, motivaation jne kanssa.
Mä koen myös vähän (aika paljonkin) huonoa omatuntoa siitä, että mä en pysty koko ajan olemaan ihan ”super-ihminen”. Ajattelen, että liikunta-alan ammattilaisena ja treenibloggaajana mun pitäis olla vaan malliesimerkkinä koko ajan kaikille.
Pieniä horjumisia motivaatiossa ja syömisissä suon, mutta mitä jos se vaan jatkuu ja jatkuu?
Nyt mä oon löytänyt tankotanssin kautta uudestaan motivaation treenaamiseen. Uus laji tuo haastetta ja vetää mukanaan. Samalla se innostaa treenaamaan salilla taas ja syömään hyvin.

Silti mulla oli tänään yks tyhmimmistä aamuista. Paino mulla ei oo noussut yhtään, mutta musta tuntuu silti nyt, että mä oon ihan kalpea ja löysä ja pöhöttynyt.
Nää tuntemukset on ihan normaaleita ja tiedän ettei mun edes tarttis näistä tänne avautua, mutta haluan.
Osaan neuvoa omia asiakkaitani näissä tilanteissa, mutta omalla kohdalla ei meinaa taito riittää.

tammikuu 2013 / elokuu 2013
tammikuu 2013 / elokuu 2013

Mulla on sellanen olo, että näytän nyt tolta miltä näytin vuos sitten. Vaikka paino on sama kuin mitä tuossa elokuun kuvassa.
Kun mä sanon tästä ääneen täällä blogissa, musta tuntuu että mä oon epäammattimainen. Mutta sanon silti. Anteeksi siis tämä epäammattimaisuuteni. 😉

Onneks mulla on ihania ystäviä ja läheisiä, jotka sitten palauttaa kyllä ne realiteetit yleensä nopeesti takaisin jos meinaan ruveta synkistelemään. Kiitos Inari!
Tänään mennään tällä syysmasennus-fiiliksellä ja ehkä huomenna jo parempi fiilis!

Syysmasennus!?
Syysmasennus!?

Kivaa torstaipäivää kaikille ja toivottavasti kukaan muu ei kärsi syysmasennuksesta! 😉

Laittelen lähiaikoina infoa kevään ekasta InBody-mittauspäivästä! Siihen aion asettaa itsellenikin taas uuden tavoitteen! 🙂