Kesäloma ja treenit matkassa mukana!

Kesä on hassua aikaa. Lomalla ihmisillä on enemmän aikaa liikkua ja tehdä vapaa-ajan juttuja, mutta samaan aikaan kuitenkin tykätään lyödä treenihanskat tiskiin ja ottaa ihan vaan rennosti.

Mulla on aiemmin ollut vähän niin, että kun oon tehnyt työkseni ihmisen liikuttamista, niin kesälomalla on tehnyt mieli jättää kaikki treeni-asiat myös lomalle. Mutta nyt kun oon tehnyt vähemmän pt-töitä, onkin loman tullessa mulla fiilis, että vitsi sitten ehtii treenaamaan enemmän!

Me lähetään tosiaan juhannuksesta lomalle ja reissataan pitkin Ruotsia ja Suomea. Mä kun en siitä juoksemisesta niin välitä, niin ajattelin pakata meiän OMAN kirjan ( 😀 😀 ) matkalaukkuun mukaan ja tehdä sieltä treenejä sitten leirintäalueilla ja milloin missäkin!

Mä ajattelin, että listaan tähän teille mun omat suosikkitreenit meiän kirjasta. Nää on sellaisia, mihin ei tosiaan tarvi mitään treenivälineitä, joten voi todellakin tehdä siellä mökkilaiturin nokassa tai vaikka leirintäalueen kentällä. 😉

  1. VIIDEN KERTOTAULU – Tää on mun mielestä aika raskaskin treeni. Siinä on siis 10 liikettä. Ensimmäistä liikettä tehdään 5 toistoa, seuraavaa liikettä 10 toistoa, kolmatta liikettä 15 toistoa jne.. Toistomäärät kasvaa vitosen kertotaulun mukaan. Liikkeet on sellaisia, että koko kroppa saa tehdä töitä.
  2. MONNAN JALKATREENI – No tää nyt on tietty ihan suosikkeja! 😉 Viis liikettä, joilla saa tosi hyvän tuntuman koko jalkaosastoon!
  3. TOINEN TEKEE, TOINEN LEPÄÄ – Tää on sellainen, mikä on tosi helppo tehdä vaikka lapset olis mukana matkassa. Kuten treenin nimikin sanoo, tässä treenissä aina toinen tekee ja toinen lepää. Eli tosi helppo yhdistää lapsen kanssa. Aina kun Tuukka tekee toistoja, mä oon Emman kanssa ja toisinpäin.
  4. MONNAN TAITOTREENI – Tässä treenissä on sellaisia liikkeitä, mitä rakastan tehdä. Vähän temppuilua mukana ja silti koko kropalle tosi hyvä treeni! Viis liikettä ja joutuu / saa käyttää vähän eri tavalla kroppaa, kun ns. normaaleissa liikkeissä.

Mulla on nyt ihan erilaista treeni-intoa päällä ja jotenkin jo innoissani suunnittelen syksyä. Silloin meinaan ostaa taas pitkän tauon jälkeen salikortin ja ottaa ihan säännölliset salitreenit mukaan! Mutta nyt kesän vedän näillä meiän omilla treeneillä! Toki myös syksyllä jatkan näitä samoja kehonpainotreenejä sitten salitreenien rinnalla! 🙂

Tilaa meiän kirja Ylös, ulos treenaamaan! TÄSTÄ linkistä, niin saat sen ale-hintaan! 😉

***

Onko teillä eroa kesätreenaamisella verraten syksyyn tai talveen?

 

 

 

Ps. Käy lukemassa Jarin blogista myös kesätreeneistä ulkona!

 

Miks mä treenaisin?

Mulla on ollu ihan sellainen valivali-fiilis nyt reilun viikon. Se johtuu tietysti siitä, että oon ollut puolikuntoinen ja pää niin täynnä räkää ettei ajatus kulje sitä vähääkään mitä normaalisti. Just kun mä olin päässyt taas treenin makuun, tuli tää hemmetin sairastelukierre ja nyt mulla on motivaatio kadonnut kun pieru saharaan.

Miks mä treenaisin? Mikä mua motivois treenaamaan? Ne on niitä kysymyksiä, mitä ihan jokainen varmaan välillä pyörittelee päässään. Eri asia on ammattiurheilijat, mutta me tavan tallaajat – me varmasti mietitään näitä juttuja välillä.

Kun mä nyt katon jotain mun vanhoja treenikuvia parin vuoden takaa, niin tottakai mä katon sitä mun silloista kroppaa vähän haikein mielin. Silloin mun treenimotivaatio kumpusi siitä treenin tuomasta hyvästä fiiliksestä, siitä kun opin uusia asioita ja siitä kun näin kehitystä omassa kropassa.

Nyt mä mietin, että mun on tosi hyvä olla näin. En nää tavallaan mitään ”tarvetta” sille, että treenaisin. Mutta mä tiedän, että tää tunne on vaan silloin kun en treenaa. Sitten kun pääsen siihen treenifiilikseen ja pystyn pitämään treenit mukana JOKA VIIKKO edes muutaman kerran, mun fiilis nousee ja mä alan taas muistamaan sitä ihanaa oloa mikä tulee treenien jälkeen. Silloin mä myös muistan sen, että miten hyvältä se tuntuu kun oma kroppa pystyy johonkin akrobaattisiin asentoihin, mihin se ei oo aiemmin pystynyt. Tai miten hyvältä se oikeasti tuntuu, kun peilissä huomaa kehitystä lihaksissa. Ihan oikeasti!

Se on tosi hassua, että tän treenijutun ja ulkonäköjutun suhteen mun fiilikset on tosi ristiriitaiset. Toisaalta mä oon ihan tosi tyytyväinen mun peilikuvaan just nyt. Mä tykkään siitä, että mun vanhat vaatteet mahtuu mulle ja mä tykkään mun ulkonäöstä, vaikka se onkin vähän pehmeämpi nyt kuin pari vuotta sitten. Toisaalta mä ihan rehellisesti sanottuna ikävöin mun mahaa parin vuoden takaa ja myös mun treenattua peppua. 😉

Lauantaina 19.5 järkätään taas Lupauksella Monna ja äidit treenaa -tapahtuma. Meillä oli tällainen tapahtuma viime joulukuussa ja tupa oli täys porukkaa! 🙂 Nyt päätettiin järkätä uudestaan ja saadaan vielä pari pykälää huikeampi tapahtuma!! Nimittäin Yvette sponsoroi kaikille osallisujille treenivaatesetin, housut, paidan ja urheiluliivit (arvo 130€), Newbie lahjoittaa jokaiselle osallistujalle lahjakortin (arvo 15€) ja pienen yllärin. Sen lisäksi tietysti päivän ohjelma on huippu: Huikea valmentaja Sara Nevalainen pitää vajaan kahden tunnin session, jossa käydään läpi vatsalihasten erkaumat ja tehdään muutamia treeniliikkeitä, joiden avulla palautuu turvallisesti raskaudesta. Tämän lisäksi tapahtumassa on mukana ihana kätilö Milla Repo, joka käy synnytyksen henkistä puolta läpi. Kuinka synnytykseen voi suhtautua jälkikäteen tai ehkä tulevaan etukäteen?

Tapahtumaan mahtuu vain 15 henkilöä ja se maksaa vain 49€ / osallistuja!! 🙂 TÄSTÄ voit käydä lunastamassa itselles paikan! Ja tosiaan viime kerralla tapahtuma tuli täyteen tosi nopeasti, joten olkaahan vikkeliä jos haluatte mukaan! Tapahtuma on ”vauvavapaa”, eli aikaa ihan vain äideille itselleen! <3

Mä osallistun tottakai myös itse tohon tapahtumaan ja aion hakea sieltä myös treenifiilistä itelleni! 🙂 Muutenkin mä haluaisin nyt eroon valittamisesta ja kipuilusta – haluaisin sen motivaatiobuustin ja energisen olon NYT!!

***

Mikä sua motivoi treenaamaan tai ei motivoi?