Rengastreeni!

Kävin eilen asiakkaiden välissä tekemässä oman treenin Motivuksella. Sellaisen treenin, jota olen tehnyt viimeksi vajaa kaksi vuotta sitten. Siis ihan sellaisen ”oman treenin” ja ”niin kuin ennen vanhaa”! 😀

Kuinka ihanaa oli tehdä treeni niin, että se tuntui työtä tekevissä lihaksissa – ei lantionpohjassa tai alaselässä kipuna. Kuinka ihanaa oli hallita omia vatsalihaksia ja keskivartaloa! Niin ihanaa!!

Tässä koko treeni:

🤸 Bulgarialainen askelkyykky – 10 toistoa
🤸 Kulmasoutu – 10 toistoa
🤸 T-soutu – 10 toistoa
🤸 Punnerrus – 10 toistoa
🤸 Vatsarutistus – 5 toistoa
🤸 Vartalon nosto – 5 toistoa
🤸 Jalkojen veto – 15 toistoa
🤸 Jalkojen avaus – 15 toistoa

Treenin voi tehdä myös trx:llä! 🙂 Kertokaahan fiiliksiä treenistä, kun olette sen tehneet! Kaikki liikkeet löytyy yllä olevalta videolta, jos jokin liike ei ole tuttu!

Edelleen kiitän palautumisestani suuresti Sara Nevalaista Hyvinvointistudio Lupaukselta! Hänen ansiostaan palautumiseni tuli vihdoin maaliin! 😉 Myös ystäväni, osteopaatti Saran Back on track -kurssi kuljetti erkaumaa pienemmäksi. Näiden lisäksi osallistuin Lupauksen verkkokurssille Kuntouta keskivartalo, joka alkaa muuten taas 6.11!! Suosittelen tuota todella kovasti kaikille synnyttäneille – vaikka synnytysestä olisi aikaakin!

***

Ihanaa torstaita kaikille! Ja hyviä treenejä! 😉

Lue myös: Napakka täsmätreeni!

TRX-treeniliikkeitä ja raakasuklaan valmistusta!

Heipähei! 🙂
Vielä ehtii ennen juhannusta postaamaan yhden toivejutun!
Multa on pyydetty monta kertaa taas trx-treeniä, joten tässä sellaista koko vartalolle nyt tulossa.
Todella tehokas ja osuva treeni, itse tein sen eilen ystäväni Inarin kanssa ja kyllä tuntuu nyt joka paikassa. 😀
20140618_102034-001 IMG_9277
Ensin liikkeet jaloille. Kolme liikettä.
Me tehtiin liikkeet kolmen liikkeen pattereissa, kutakin liikettä 45sek. ja kolme kierrosta. Jokaisen kierroksen välissä pieni tauko. Toki liikkeet voi tehdä myös toistomäärillä, esim. 10 toistoa per liike.

1. Askelkyykky
Documents16Askelkyykyssä liu`uta taaimmaista jalkaa alas ja taaksepäin. Etummaisen jalan polvi ei saisi ylittää varvaslinjaa.

2. Kyykkyhyppy
PhotoGrid_1403151660359Kyykkää mahdollisimman alas ja ponnista ylös. Ylös ponnistaessa pidä keskivartalo tiukkana ja painopiste takana. Muuten ”rojahdat” trx-narujen vetämänä eteenpäin.

3. Lantionnosto
Documents7Laita molemmat jalat omiin trx-remmeihin. Pidä remmit jalkojen voimalla irti seinästä. Nosta lantiota ylös ja laske alas.

Sitten keskivartalon vuoro. Keskivartalolle neljä liikettä.

1. Perusrutistus / Istumaannousu
Documents10-001Pidä jalat irti lattiasta ja paina taas jalkojen voimalla trx-narut irti seinästä. Nosta itsesi joko istumaan asti tai tee pienempi liike ja nosta vain lapaluut irti lattiasta.

2. Kylkitiputus
Documents13Lähde liikkelle ylhäältä, ”tiputa” toinen kylki alaspäin hallitusti ja rutista takaisin ylös. Pyri saamaan liike suoraan sivulle, ei etu- tai takaviistoon.

3. Kierto seisten
Documents15Liike lähtee alhaalta (kuva oikealla). Nosta itsesi käyttäen vahvista vatsalihaksia mukana työssä, ylösmennessä kierrä itseäsi pikkuhiljaa sivulle ja palauta rauhallisesti takaisin lähtöasentoon. Varo alastullessa lantion ”repsahtamista” alas liian nopeasti. Hallittu liike.

4. Rutistus vatsan alle (ehdottomasti raskain vatsaliike näistä neljästä)
Documents11Nosta lantio ylös suorien vatsalihasten avulla. Hallitse tarkasti myös koko ylävartalo.
Alastullessa tee liike erittäin hallitusti ja jarruttamalla. (liikkeestä helpompi versio on tuoda jalat koukkuun vatsan alle, lantio ei nouse näin ylös siinä versiossa)

Sitten yläkropan liikkeet. Liikkeitä on kolme, mutta punnerruksesta on kaksi versiota. 🙂

1. Kulmasoutu
Documents12-001Kulmasoutu lähtee alhaalta. Mitä lähempänä jalat ovat seinää, sitä rankempi liike on. Souda kädet läheltä vartaloa ja rutista lapaluut yhteen. Alastullessa hallitse lantio, älä päästä sitä romahtamaan ensimmäisenä alas.

2. Hauiskääntö
Documents4
Nosta itsesi ylös hauista käyttäen. Kyynerpäät saa olla vähän ”korkeammalla”, että saat liikkeen tuntumaan hauiksessa.

3. a) Punnerrus ylhäällä
DocumentsHallittu liike. Alaspäin punnertaessa jarruta rauhallisesti ääriasentoon, varo ettet ”putoa” käsien välistä ja olkapäät muljahda. 😉

3. b) Punnerrus alhaalla
Documents14Pujota vain toinen jalka trx-naruun, toisen nostat tämän jalan viereen. Hallitse keskivartalo ja varo ettei lantio putoa alas.
Punnerra alas. (liikkeen voi tehdä myös ojentajapunnerruksena, kädet kapeammalla)

Näin! 🙂 Siinä koko vartalolle älyttömän hyvä ja tehokas treeni!! Että sieltä kun juhannuskarkeloilta palailette takaisin salille, niin kokeilkaapahan!!

Sitten laitan tähän todella helpon ja nopean raakasuklaavalmistuksen ohjeen.
CocoVi:n raakasuklaapaketin avulla on ihan tosi helppo tehdä!!
Tässä ohjeet:
IMG_9238Pakkauksen takapuolella on helpot ja nopeat ohjeet valmistukseen. Pakkauksen mukana tulee myös noi muotit, jotka on muuten tosi hyvät ja voi hyvin pestä uusiokäyttöön. 🙂

Ensin tiskiallas täyteen kuumaa vettä ja sinne kulho, kulhossa sekaisin kookosöljy ja agavesiirappi. (kookosöljyn voi ensin sulattaa vesihauteessa jos se sitä vaatii)
Sen jälkeen jauhesekoitusta pikkuhiljaa kookosöljyn ja siirapin sekaan vispilällä sekoittamalla. Kulho kannattaa edelleen pitää vesihauteessa, koska ”jauheen” seassa on myös kaakaovoita, joka sulaa pikkuhiljaa sekoittaessa.
IMG_9243(noi pienet madon näköiset jutut on sitä kaakaovoita 😀 )

Sitten muotit lautaselle ja sulaa raakasuklaata niihin.
IMG_9246 IMG_9248
Pakkauksen mukana tulee pieni pussi goji-marjoja. Laitoin osaan muotteihin niitä ja osaan mulperimarjoja ja osaan kuivattuja mustikoita.
IMG_9259Tämän jälkeen lautanen jääkaappiin (tai jos on kova kiire syömään niin pakkaseen) n.40minuutiksi. Ja voilá! Valmista tuli!!

IMG_9266Mun suosikiksi nousi mulperisuklaa! <3
Ja tais se nousta myös Tuukan suosiksi.. 😀 Raakasuklaa on kyllä sen verran tuhtia kamaa, että mulle riittää noi kolme palaa kerrallaan. (oikeesti ois riittäny kaksikin) Ja meinas ruveta energiatasot nousemaan jo niistä kolmesta aivan kattoon! 😀 Haha!

20140618_151937
Eilen mulla oli illalla taas yhdet kuvaukset. Oli ihan huippu kivaa ja kuvattiin vähän erilaisia juttuja tällä kertaa. Ihan omaan käyttöön tulee kuvat ja tarkoitus ois uusia firman nettisivun banneria. Mutta suurin osa kuvista otettiin ihan vaan ”promo”-käyttöön. 🙂 Jeejee!! Odottelen ihan intona jo valmiita kuvia!
20140618_210834Tää kuva on otettu mun Samsungilla, mutta tuosta vähän fiilistä mihin kuvaukset päättyivät. 🙂

Nyt mä meinaan lähteä lounaalle mun rakkaan ystäväni kanssa ja sitten vien meiän Geren juhannushoitoon appivanhemmille. 🙂 😉
Gere

ILOISTA JA IHANAA JUHANNUSTA KAIKILLE!!!!
Nauttikaa ja varokaa siellä vesillä! 😉
Mä meinaan laittaa juhannusmekon päälle, satoi lunta tai ei. 😀 Haha!
Puspus ja kuullaan taas juhannuksen jälkeen! <3
20140618_211903 20140618_211959