Mamma kunnossa!

Muistatettko, kun elokuussa kirjoitin postauksen Tämä mamma kuntoon! ? No nyt tämä mamma on kunnossa!! 😀

Tämän viikon keskiviikkona päättyi puolivuotinen valmennus Sara Nevalaisen kanssa Hyvinvointistudio Lupauksella. Kun syksyllä aloitettiin Saran kanssa, olin mä tosiaan aika mäsänä kroppani kanssa. Erkaumaa oli edelleen, vaikka synnytyksestä alkoi olemaan jo melkein vuosi. Koko kroppa tuntu tosi vieraalta.

Sara katsoi nyt viimeisen treenikerran päätteeksi mun vatsalihasten tilanteen ja totesi: ”Nää tuntuu todella napakalta. Mä sanoisin, että nyt et voi enää ainakaan käyttää syynä treenaamattomuudelle erkaumaa.  Ja voi pojat kuinka iloinen ja ihana oli tämä kommentti!! Maltti on valttia ja VIHDOIN mun vatsalihakset on ihan lopullisesti kunnossa! Toki edelleen mennään rauhallisin askelin takaisin treenien pariin, mutta nyt mä kuitenkin saan tehdä KAIKKEA!!

Sain kotiin kahvakuulatreenin ohjeet, ja vaikka kuulailu on ollut mulla tuttua jo useamman vuoden, opin nyt jotain uutta. Niin tekniikoista kuin uusia liikkeitäkin.

Täytyy sanoa, että ekaa kertaa ikinä mä alan taipumaan kotitreenin pariin! 🙂 Mä oon aina suositellut kotitreenejä omille asiakkaille, niillä kun säästää aikaa. Ei tarvi erikseen lähteä mihinkään, vaan voi tehdä kotona. Mä ite en oo koskaan oikein saanut niistä irti, mutta nyt kun on tilaa ja myös matkaa kuntosalille, rupee se kotitreenaaminen kuulostaa houkuttelevalta.

Meinaankin tänään tehdä ekan kerran tän kahvakuula-ohjelman kotona. Ihan tosi hauskaa!!

Tähän asti mä oon pelännyt treenaamista edelleen. Että en vaan menis takapakkia vatsan kanssa taas kerran. Mutta nyt Saran kanssa vikan treenikerran jälkeen mulla on oikeasti ammattilaisen vahvistus siitä, että ne vatsalihakset on palautuneet. Se tuntuu aika uskomattomalta!! Eihän siinä mennyt kuin vuosi ja kolme kuukautta! 😉 😀

Joku mun ig-seuraaja sanoikin, että kyllä raskaus on joo oma juttunsa, mutta se palautuminen vasta onkin! 😀 Ja se niin pitää paikkansa ainakin mun ja monen muunkin kohdalla.

***

Iloista sunnuntaita kaikille!

Hoi kaikki äidit ja raskaana olevat!

*Sisältää mainoslinkkejä

Kaksi verkkokurssia äideille ja yksi raskaana oleville alkaa pian!!

Kuten oon paljon blogissa puhunut, raskaudesta palautumisessa kannattaa olla malttia ja tietoa oikeista liikkeistä. Mä itse en tiennyt näistä liikkeistä ja oikeanlaisesta palautumisesta ajoissa. Mutta nyt vielä reilu vuos synnytyksestä teen Kuntouta keskivartalo -kurssin liikkeitä melkein päivittäin.

Multa on paljon kyselty liikkeitä miten sitä vatsalihasten erkaumaa voisi saada pienemmäksi tai lantionpohjan lihasten palautumsista edesauttaa. Oon sanonut, että en valitettavasti jaa itse liikkeitä blogissa, koska en osaa niitä ammattimaisesti näyttää.

Mutta nyt teillä on mahdollisuus ostaa osallistumisoikeus Kuntouta keskivartalo -kurssille!! Suosittelen tätä kurssia ihan täydestä sydämestä! Liikkeet on näytetty videoilla ja ne on todella selkeitä! Kurssi kestää viis viikkoa ja viitenä päivänä viikossa tulee aina yks viesti, mitä sinä päivänä pitää tehdä. 🙂

Kuntouta keskivartalo alkaa 15.1. ja se maksaa 79€ / hlö. Mä oon ehdottomasti sitä mieltä, että tuo on pieni hinta siitä, että saa palautumisen käyntiin oikeilla opeilla! Ja korostan myös sitä, että vaikka synnytyksestä olis jo puol vuotta tai ylikin, on tästä kurssista hyötyä jos lantionpohjan lihakset on edelleen löysät tai vatsalihasten erkaumaa jäljellä.

Kurssi raskaana oleville 59e, alkaa 22.2.

Treeni, ravinto ja hyvinvointi – Äitikurssi jatko 59e, alkaa 22.1.

Nämä ylläolevat kurssit on sitten toinen raskaana oleville ja toinen äideille, joilla on jo lantionpohjan lihakset paremmassa jamassa ja vatsalihasten erkaumankin hallussa. 😉 Tuon raskaana oleville tarkoitetun kurssin opeilla lisäät tietämystä raskausajan turvallisesta liikunnasta ja terveellisestä ravinnosta, sekä kehossa tapahtuvista muutoksista.

Jatkokurssi äideille toimii luonnollisena jatkona Kuntouta keskivartalo -äitikurssille, mutta toki voit sille osallistua vaikka et Kuntouta keskivartalo -kurssia olis käynytkään. Tämä siinä tapauksessa jos koet, että keskivartalosi on kunnossa ja pystyt tekemään jo hieman kokonaisvaltaisempaa ja haastavampaa treeniä.

***

Kuka teistä lähtee mukaan? 🙂 Mä ajattelin itse käydä kertaalleen vielä läpi nuo Kuntouta keskivartalo -kurssin asiat. Joten se kurssi lähtee mullakin käyntiin 15.tammikuuta!

Lue myös: Mikä on vatsalihasten erkauma?

Ja: Onko normaalia, että pissat tulee housuun?